ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایننس به‌زودی بازاری برای NFTها راه‌اندازی می‌کند

صرافی بایننس از تصمیم خود برای راه‌اندازی بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) در خرداد ماه امسال خبر داد. این بازار با هدف ایجاد،‌ خرید و فروش دارایی‌هایی از جمله هنرهای بصری، موسیقی، بازی و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

صرافی بایننس از تصمیم خود برای راه‌اندازی بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) در خرداد ماه امسال خبر داد. این بازار با هدف ایجاد،‌ خرید و فروش دارایی‌هایی از جمله هنرهای بصری، موسیقی، بازی و ورزش کار خود را آغاز می‌کند.

NFTها جوازهایی دیجیتال هستند که به شخص اجازه می‌دهند روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کند و در عین حال به انتقال یا فروش آن‌ها بپردازد. امنیت این جوازها در گروی تکنولوژی بلاکچین است و از این نظر‌، کارکردی شبیه به بیت‌کوین و دیگر رمزارزها دارند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «NonFungible.com»، فروش این توکن‌ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است و اکنون بزرگترین صرافی رمزارز جهان، بایننس قصد دارد بازاری برای NFTها راه‌اندازی کند.

سخنگوی بایننس در این مورد گفته:

«بخشی از این پلتفرم روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) فعالیت می‌کند. اما از بلاکچین اترویوم نیز پشتیبانی خواهد کرد.»

باینس بزرگترین مبادلات رمزارزها در جهان را برعهده دارد. این پلتفرم به دو بخش یکی برای رویدادهای ویژه از جمله حراج‌ها و نمایشگا‌ه‌های خاص و دیگری بازار معاملاتی تقسیم خواهد شد.

بایننس برای رویداد‌های ویژه کارمزد 10 درصد دریافت می‌کند و 90 درصد نیز به هنرمندان تعلق می‌گیرد. در بخش بازار معاملاتی نیز کاربران می‌توانند توکن‌های غیر قابل معاوضه را با کارمزد یک درصد برای فروش قرار دهند. در این بازار، فروشندگان برای فروش مجدد کالاها نیز یک درصد حق وفاداری دریافت خواهند کرد.

انتظار می‌رود بازار NFT‌ها در خرداد ماه راه‌اندازی شود. در حال حاضر صفحه Lander راه‌اندازی شده که به کاربران اجازه می‌دهد با هنرمندان در مورد مشارکت‌های بالقوه با شرکت تماس بگیرند.

اسفندماه سال گذشته یکی از مدیران بایننس در مورد بازار NFT‌ها صحبت کرده بود. با توجه به رشد بازار NFT‌ها گمان آن می‌رفت که بایننس نیز در این حوزه وارد شود. شایان ذکر است تفاوت کلیدی میان NFTها و رمزارزها این است که پول‌های دیجیتال اجازه معاوضه را می‌دهند، هرکسی می‌تواند بیت‌کوین استخراج کند و به معاوضه آن با دیگر بیت‌کوین‌ها بپردازد. NFTها ذاتا غیر قابل معاوضه هستند و اساسا نقش پایشگری برای زنجیره مالکیت متعلقاتی خاص را ایفا می‌کنند. NFTها طراحی شده‌اند تا نمایانگر ادعای مالکیت انحصاری بر متعلقات باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی