ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا می‌توانند روی سلامت کاربر نظارت کنند

پتنت ثبت شده سامسونگ از تلاش این شرکت برای توسعه موبایل تاشو مجهز به سخت افزار نظارت بر سلامتی با تمرکز بر پایش فشار خون خبر می‌دهد. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند توجه ویژ‌ه‌ای به مجهز کردن ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

پتنت ثبت شده سامسونگ از تلاش این شرکت برای توسعه موبایل تاشو مجهز به سخت افزار نظارت بر سلامتی با تمرکز بر پایش فشار خون خبر می‌دهد.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند توجه ویژ‌ه‌ای به مجهز کردن دستگاه‌های خود به ابزارهای مرتبط با سلامتی نشان می‌دهند. در تصاویر مربوط به مستندات پتنت اخیر کره‌ای‌ها، گوشی هوشمند تاشویی دیده می‌شود که از حسگرهایی برای کنترل فشار خون بهره می‌برد. البته با وجودی که پتنت مربوطه به تازگی ثبت شده،‌ این طور به نظر می‌‌رسد که طرح‌های ارائه شده در مستندات پتنت کمی قدیمی هستند.

پتنت سامسونگ در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) و همچنین در سازمان بین‌المللی مالکیت فکری (WIPO) ثبت شده است. اما ثبت پتنت تضمین نمی‌کند که چنین فناوری و حسگرهایی در نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ به کار برده شوند. حتی ممکن است هیچ وقت در عمل چنین دستگاهی به بازار عرضه نشود و همه چیز در حد ایده باقی بماند. ولی آنچه مشخص است، سامسونگ به توسعه فناوری‌های مرتبط با سلامتی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد و قصد دارد موبایل‌های تاشو پیشرفته‌تری با قابلیت‌های بالاتری به بازار عرضه کند.

باید دید درنهایت سامسونگ برای گوشی‌های تاشو خود و فناوری‌های مرتبط با سلامتی چه تصمیمی خواهد گرفت. وجود چنین فناوری‌های مرتبط با حوزه نظارت بر سلامت در گوشی‌های هوشمند می‌تواند بسیار مفید باشد، اما بی‌شک چنین قابلیت‌هایی منجر به افزایش قیمت موبایل‌های تاشو که در شرایط فعلی قیمت پایینی هم ندارند، خواهد شد. این می‌تواند روی فروش چنین دستگاه‌هایی تاثیر منفی داشته باشد.

معمولا چنین سخت افزارهایی در گجت‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین دلایل می‌تواند آنقدر اهمیت داشته باشد که سامسونگ از اضافه کردن سخت افزار جدید به گوشی‌های تاشو صرف نظر کند. اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در تلاشند موبایل‌های تاشو را با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه کنند. حال اگر فناوری بر قیمت تمام شده دستگاه تاثیرگذار باشد، ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی