ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان از تشخیص احتمالی آلرژی‌ با بررسی اولین مدفوع پس از تولد نوزاد خبر می‌دهند

محققان کانادایی براساس آخرین تحقیقات خود می‌گویند اولین مدفوع بعد از تولد نوزاد می‌تواند به تشخیص احتمالی حساسیت‌هایی  که ممکن است وی از آنها رنج ببرد کمک کند. براساس این تحقیق آرایش میکروبی هنگام تولد ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

محققان کانادایی براساس آخرین تحقیقات خود می‌گویند اولین مدفوع بعد از تولد نوزاد می‌تواند به تشخیص احتمالی حساسیت‌هایی  که ممکن است وی از آنها رنج ببرد کمک کند.

براساس این تحقیق آرایش میکروبی هنگام تولد می‌تواند نقش مهمی در رشد ایمنی اولیه بدن داشته باشند. «مکونیوم»‌ یا مدفوعی که در دو تا سه روز آغاز تولد دفع می‌شود،‌ ترکیبی از صفرا، ترشحات و سلول‌های مخاطی روده نوزاد را شامل می‌شود. به همین دلیل مکونیوم می‌تواند نحوه رشد میکروبیوم دستگاه گوارشی را نیز به خوبی نشان دهد.

در این تحقیق اخیر، مکونیوم ۱۰۰ نوزاد مورد بررسی قرار گرفت و محققان متوجه رابطه‌ بین تنوع متابولیکی اولین مدفوع با حساسیت‌های یک سال اول زندگی این نوزادان شدند. محققان با کمک الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی و با دقت ۷۶ درصدی توانستند حساسیت‌های نوزادان را با بررسی مکونیوم پیش‌بینی کنند. این تحقیق نشان می‌دهد که سیستم ایمنی انسان حتی قبل از تولد شکل می‌گیرد و می‌تواند در سلامت آینده کودک نقش کلیدی ایفا کند.

اخیرا تحقیقات زیادی روی عوامل تاثیرگذار در رشد میکروبیوم نوزادان انجام شده است. یکی از این تحقیقات نشان می‌دهد که میکروبیوم زودرس نقش مهمی در رشد جسمی نوزاد در کودکی دارد. در مطالعات دیگری که به طور دقیق‌تر روی آلرژی‌های مختلف انجام شده است، مشخص شد که مکمل‌های غذایی خاصی که مادر در اواخر دوره بارداری مصرف می‌کند می‌تواند خطر ابتلا به حساسیت‌ها و اگزما را کاهش دهد. البته در حال حاضر به صورت دقیق مشخص نیست که چه مکانیزمی می‌تواند این رابطه را توضیح دهد.

چنین مطالعاتی می تواند به پزشکان و خانواده‌ها کمک کند تا بتوانند نوزادانی را  که در خطر بیشتری در برابر چنین بیماری‌هایی قرار دارند، به خوبی شناسایی کرده و در صورت امکان آلرژی آنها را زودتر از هر زمان دیگری تشخیص بدهند تا در آینده بتوانند به رشد و بهبود میکروبیوم و سیستم ایمنی نوزاد کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی