ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامانه چاپار
تکنولوژی

سامانه «چاپار» برای ارسال پیامک دستگاه‌های اجرایی بر اساس کد ملی راه‌اندازی می‌شود

بنابر اعلام مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، با راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «چاپار» امکان ارسال پیامک دستگاه‌های اجرایی به موبایل افراد براساس کدملی فراهم می‌گردد. «مجید فولادیان» ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۰

بنابر اعلام مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، با راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «چاپار» امکان ارسال پیامک دستگاه‌های اجرایی به موبایل افراد براساس کدملی فراهم می‌گردد.

«مجید فولادیان» ضمن اطلاع‌رسانی این خبر درباره دلیل راه‌اندازی چنین سامانه‌ای این چنین گفته: «با توجه به شهروند مدار بودن بسیاری از خدمات دولت الکترونیک و نیاز به وجود تعامل نزدیک میان مردم و دولت، در خدماتی که نیاز به ارتباط مستقیم با مخاطب دارند، شماره موبایل فرد به عنوان یک کانال ارتباطی مهم مورد استفاده دستگاه مورد نظر قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه می‌گوید: «اما مواردی وجود دارد که طی آن دستگاه اجرایی، شماره موبایلی جهت ارسال پیامک از مخاطب مورد نظر ندارد و صرفاً دارای یک کد ملی از او است و حتی در برخی موارد با تعداد انبوه سیم کارت‌های ثبت شده به نام دارنده مواجه است. به منظور کمک به حل این قضیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه‌اندازی «سامانه چاپار» کرده است.»

سامانه چاپار

به گفته پولادیان به لطف این سامانه دستگاه‌های اجرایی در صورت نداشتن شماره موبایل مشخص از افراد، می‌توانند از طریق کد ملی یک فرد به کلیه شماره‌ موبایل‌های ثبت شده به نام او دسترسی داشته و پیامک‌های خود را ارسال نمایند. این کار به وسیله سامانه «چاپار» سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وب سرویس آن که قابل بهره‌برداری در سامانه «پیام ایران» سازمان فناوری اطلاعات است انجام خواهد گرفت.

«سامانه پیام ایران» سامانه‌ای است که با هدف ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان‌های رسمی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور به آحاد مردم و مؤسسات حقوقی که متقاضی دریافت خدمات دولتی و عمومی هستند، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شده است. در این سامانه مردم هم متقابلا قادر به ارسال مستقیم و بدون واسطه پیام به دستگاه‌های اجرایی خواهند بود.

پولادیان در انتها تأکید کرده که طرح جدید سامانه چاپار در فراخوانی‌ها و اطلاع رسانی عام و خاص و دیگر کاربردهای حوزه دولت الکترونیکی کاربردهای زیادی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی