ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی شد

وزارت بهداشت خبر داده سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا از امروز ۱۸ ارديبهشت در ایران راه اندازی می‌شود. هدف از راه‌اندازی این سامانه تسهیل اطلاع‌رسانی مراجعه افراد به مراکز درمانی برای تزریق واکسن خواهد بود. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵

وزارت بهداشت خبر داده سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا از امروز ۱۸ اردیبهشت در ایران راه اندازی می‌شود. هدف از راه‌اندازی این سامانه تسهیل اطلاع‌رسانی مراجعه افراد به مراکز درمانی برای تزریق واکسن خواهد بود.

کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://salamat.gov.ir و وارد نمودن کد ملی و شماره همراه، به شیوه پیامکی از زمان مراجعه خود به مراکز درمانی برای تزریق واکسن با خبر شوند.

سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون

گفتنی است که اوایل اردیبهشت ماه، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از راه‌اندازی این سامانه در آینده نزدیک خبر داده بود. رئیسی در توضیح سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون این چنین توضیح داده بود: «در این سایت همه افراد می‌توانند وارد شده و خود اظهاری کنند. به طور مثال شغل و بیماری زمینه‌ای خود را در سایت مشخص می‌کنند. این موارد استعلام شده و راستی آزمایی می‌شود. سپس این سایت به افراد اعلام می‌کند که در فاز چندم واکسیناسیون قرار دارند.»

وی ادامه داد: «از اواخر تیر و مرداد سال ۱۴۰۰ نیز حدود زمانی تزریق واکسن هم به افراد اعلام می‌شود. به طور مثال به فرد اعلام می‌کنیم که در نیمه دوم تیر ماه یا نیمه اول مرداد ماه نوبت واکسیناسیون خواهد داشت.»

به گفته سخنگوی ستاد ملی کرونا، پس از تزریق دوز اول واکسن، پیامکی به تلفن شخص ارسال شده و می‌گوید که شما واکسن را دریافت کرده و اگر عارضه داشتید با شماره مشخصی تماس بگیرید. همچنین قبل از تزریق دوم به شخص اعلام می‌شود که باید برای تزریق دوم مراجعه کند. مدتی قبل از تزریق دوم واکسن کرونا از فرد استعلام می‌شود که اگر می‌خواهد مراجعه کرده یا تزریق را به زمان دیگری موکول کند، وضعیت خود را مشخص کند.

واکسیناسیون کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده و تا روز سوم اردیبهشت ۱۴۰۰، تعداد ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز واکسن در دو مرحله اول و دوم تزریق شده است. به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، واکسن کرونای تمامی افراد کشور تا پایان سال تامین خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی