ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سیستم اتوپایلوت تسلا احتمالا در زمان تصادف مرگبار تگزاس در دسترس نبوده است

«هیئت ملی ایمنی حمل و نقل» آمریکا (NTSB) در گزارش مقدماتی خود پیرامون تصادف مرگبار تسلا مدل S در ایالت تگزاس می‌گوید سیستم خودران این شرکت احتمالا در زمان تصادف قابل استفاده نبوده است. گزارش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

«هیئت ملی ایمنی حمل و نقل» آمریکا (NTSB) در گزارش مقدماتی خود پیرامون تصادف مرگبار تسلا مدل S در ایالت تگزاس می‌گوید سیستم خودران این شرکت احتمالا در زمان تصادف قابل استفاده نبوده است.

گزارش NTSB چند نکته و جزئیات مهم را درباره تصادف اخیرا تسلا مدل S ارائه می‌کند. اول، دوربین امنیتی خانه مالک این خودرو نشان داده که او از در راننده وارد خودرو شده و همراهش در سمت مسافر نشسته است. خودرو خانه را ترک می‌کند و ۱۶۰ متر آن طرف‌تر از جاده خارج می‌شود. سپس به آب‌گذر کنار جاده می‌زند، از روی یک چاله می‌گذرد و با یک درخت تصادف می‌کند. در اثر این تصادف، اتومبیل آتش می‌گیرد و دو سرنشین آن جان می‌بازند.

تصادف تگزاس تسلا

NTSB همچنین می‌گوید بازرسان تصادف سیستم خودران تسلا را آزمایش کرده‌اند تا ببینند این سیستم در آن بخش از جاده که این مدل S تصادف داشته، قادر به عملکرد صحیح است یا نه. استفاده از سیستم اتوپایلوت تسلا نیازمند عملکرد Traffic-Aware Cruise Control (سیستمی برای عملکرد کنترلیِ قابل تطبیق) و Autosteer (سیستمی برای کمک به تغییر لاین) است. ولی به گفته NTSB، سیستم Autosteer در این اتومبیل عمل نکرده است.

تسلا مدعی است اطلاعات آن‌ها برخلاف ادعای بازرسان محلی از وجود راننده پشت فرمان خبر می‌دهد. این شرکت می‌گوید شکل فرمان پس از تصادف تغییر کرده و کمربندها بسته بوده‌اند. NTSB در گزارش خود اظهار داشته که آتش‌سوزی حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات خودرو را از بین برده و داده‌های زیادی در دسترس نیست.

گزارش کامل NTSB از تصادف تسلا در تگزاس احتمالا امسال منتشر نمی‌شود. این هیئت قبلا در حادثه تصادف و مرگ یک شهروند کالیفرنیایی با تسلا مدل X حدود دو سال پس از تصادف گزارش نهایی خود را منتشر کرد. تصادف اخیر تسلا ۲۸ فروردین اتفاق افتاد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که بازرسان سر صحنه صد درصد اطمینان داشتند که هیچ‌کس پشت فرمان نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    این حادثه نشون میده خودروهای هوشمند به جعبه سیاه مشابه اونچه در هواپیماست نیاز دارند

مطالب پیشنهادی