ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

۱۲۱ میلیون تومان برای باجاج کیوت؛ ارزان‌ترین چهارچرخه در بازار آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی جزو کشورهایی است که خودروهای اقتصادی در آن جایگاه ویژه‌ای دارند. به همین خاطر برخی شرکت‌ها سعی می‌کنند با عرضه چنین محصولاتی، بخشی از بازار این کشور را در اختیار بگیرند. کمپانی هندی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

آفریقای جنوبی جزو کشورهایی است که خودروهای اقتصادی در آن جایگاه ویژه‌ای دارند. به همین خاطر برخی شرکت‌ها سعی می‌کنند با عرضه چنین محصولاتی، بخشی از بازار این کشور را در اختیار بگیرند. کمپانی هندی باجاج (Bajaj) یکی از این شرکت‌هاست که با مدل کیوت (Qute) در آفریقای جنوبی حضور دارد. یک موتورسیکلت چهارچرخ که با نرخ فعلی ارز تقریبا در حدود 121 میلیون تومان قیمت دارد و عجیب آنکه علیرغم مشخصات ضعیفش با استقبال خوبی هم در بازار آفریقای جنوبی مواجه شده‌است.

باجاج کیوت

نکته جالب اینکه کیوت به عنوان ارزان‌ترین خودروی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. البته باید پذیرفت کیوت در حقیقت یک اتومبیل به شمار نمی‌رود و باید آن را موتورسیکلت چهار چرخ نامید! در تایید این ادعا می‌توان به موتور کیوت اشاره کرد که تنها 216 سی سی حجم داشته و قادر است فقط 10.83 اسب بخار قدرت و 18.9 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور حداکثر سرعت کیوت را به 120 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

باجاج کیوت

باجاج کیوت مجوز تردد در اتوبان‌ها را ندارد و اصلا خبری از تجهیزات ایمنی در آن نیست. این خودرو یا موتورسیکلت چهار چرخ هیچ حسی از ایمنی را به بیننده منتقل نمی‌کند، چرا که به دلیل ابعاد نامتعارف، احتمال واژگونی آن بسیار بالا است.

باجاج کیوت

به طور کلی باید گفت باجاج کیوت برای جابجایی‌های داخل شهر، آن هم با سرعت حداکثر 60 کیلومتر در ساعت مناسب است! این وسیله نقلیه در آفریقای جنوبی 75 هزار رند قیمت‌گذاری شده که با نرخ روز ارز معادل تقریبا 5300 دلار یا 121 میلیون تومان می‌شود.

با آنکه کیوت یک خودروی کاملا ارزان‌قیمت و اقتصادی است، ولی با بودجه‌ای مشابه می‌توان مدل دست دوم و نسبتا سرحال فولکس واگن پولو یا هیوندای i10 را خریداری کرد. این مدل‌ها از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بهتری قرار داشته و مجوز تردد در جاده‌ها و اتوبان‌ها را دارند! ضمن اینکه هنگام نشستن پشت فرمان آنها، حس عدم اطمینان و دلهره به راننده منتقل نمی‌شود!

باجاج کیوت

گفتنی است با وجود ضعف‌های زیاد، ظاهرا باجاج کیوت با استقبال مناسبی در آفریقای جنوبی روبرو شده و از فروش خوبی در این کشور برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام
    دلایل خرید موتور 4 چرخ:
    1. عامل روانی: حجم کوچکتر از نظر مردم مساوی با مصرف و خرج کمتر است؛ که در غیاب فن‌آوری جدید، تقریبًا درست است
    2. عامل محیطی: وسیلۀ کوچکتر جای کمتر اشغال میکند؛ پس در ترافیک و جای پارک به نفع رانندگی شهری است
    3. عامل اقتصادی: بیشتر مردم متأسفانه در فقر نگهداشته شده‌اند لذا چاره‌ای جز خرید وسیلۀ ارزانتر، ندارند؛ حتّیٰ اگر به ضرر ایمنی، بهداشت و سلامتی باشد
    دولتهای دست‌نشانده و مافیای مدیران وطنفروش، چشمۀ تسهیلات به مصرف‌کننده را می‌خشکانند تا به بهانۀ واهی حمایت از تولید داخل، سیل وام‌های کلان را به چاه ویل شرکای انبوه‌سازشان هدایت کنند. امّا دولتهای ملّی و مدیران مردمی -فارغ از پارتی‌بازی- رفاه عمومی کشورشان را به هیچ چیز نمی‌فروشند. لذا فروشنده کالا و خدمات (خارجی/ داخلی) را ملزم به رعایت شرایط مصرف‌کننده می‌نمایند. آری به دموکراسی هم باشد حقوق 88 ملیون شهروند را نشاید و نباید به 8 ملیون کارگر فروخت! [البته دروغ رسوای حمایت، از نسبت مزدی که به بردۀ مدرن میدهند، پیداست]
    مونتاژکاران چرا فقط برای بلعیدن بیت‌المال، داخلی‌اند امّا برای دادن کالای دم قسط با کسر از حقوق به ضمانت کارفرما/ دولت، نه؟!
    و السلام

  • danial
    danial | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    مثلا قدر پراید رو ندونستیم

مطالب پیشنهادی