ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمدید ممنوعیت استفاده پلیس از سرویس تشخیص چهره آمازون تا اطلاع ثانوی

پارسال اعتراضات کارمندان آمازون باعث شد این شرکت به مدت یک سال استفاده پلیس از سرویس تشخیص چهره خود را ممنوع کند. این غول خدمات ابری حالا دوباره ممنوعیت قبلی خود را تمدید کرده و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

پارسال اعتراضات کارمندان آمازون باعث شد این شرکت به مدت یک سال استفاده پلیس از سرویس تشخیص چهره خود را ممنوع کند. این غول خدمات ابری حالا دوباره ممنوعیت قبلی خود را تمدید کرده و تا اطلاع ثانوی از ارائه سرویس تشخیص چهره به پلیس خودداری می‌کند.

به گزارش رویترز، آمازون دوباره استفاده پلیس از نرم‌افزار تشخیص چهره خود را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. این ممنوعیت قرار بود در ماه آینده به پایان برسد. کارمندان این شرکت از سال ۲۰۱۸ به آمازون اعتراض داشتند که سیستم تشخیص چهره از نظر نژادی تبعیض‌آمیز عمل می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها شود.

آمازون تا ژوئن پارسال از این پروژه دفاع می‌کرد ولی در نهایت در مقابل سیل گسترده اعتراضات تسلیم شد و به مدت یک سال استفاده پلیس از سرویس خود را ممنوع کرد. یک روز بعد مایکروسافت هم از توقف ارائه سرویس تشخیص چهره خود به پلیس خبر داد. سیستم تشخیص چهره آمازون با نام «Rekognition» به عنوان یک سرویس AWS ارائه می‌شود.

آمازون هنوز به درخواست رسانه‌ها برای ارائه توضیح درباره تمدید ممنوعیت استفاده از این سرویس پاسخ نداده است. ولی این شرکت همان زمانی که ممنوعیت استفاده از Rekognition را اعلام کرد، گفت امیدوار است کنگره آمریکا از این فرصت یک ساله برای وضع قوانین درباره استفاده اخلاقی از فناوری‌های تشخیص چهره استفاده کند. در بخشی از بیانیه این شرکت آمده بود:

«ما هم حامی ورود دولت در بحث وضع قوانین جدی‌تر در زمینه استفاده اخلاقی از فناوری تشخیص چهره هستیم و به نظر می‌رسد که کنگره در روزهای اخیر آماده پذیرش این چالش شده است. امیدواریم این تعلیق یک ساله فرصت کافی را برای وضع قوانین مناسب در اختیار کنگره قرار دهد. در صورت نیاز آماده کمک خواهیم بود.»

با این حال، تاکنون هیچ قانون فدرالی در آمریکا به موضوع استفاده پلیس از تشخیص چهره نپرداخته است. صرفا چند قانون ایالتی و محلی استفاده از این فناوری را منع کرده‌اند. سن فرانسیسکو اولین شهر آمریکا بود که در ماه مه ۲۰۱۹ استفاده از فناوری تشخیص چهره را ممنوع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی