ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با مدل GPT-3 برنامه‌نویسی با زبان‌های طبیعی را ممکن می‌کند

مایکروسافت می‌خواهد از مدل زبان طبیعی GPT-3 برای ترجمه متون عادی به کد برنامه‌نویسی در سرویس Power Apps استفاده کند. این قابلیت یکی از ویژگی‌های زبان جدیدی است که آن را تحت عنوان Power Fx ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۰

مایکروسافت می‌خواهد از مدل زبان طبیعی GPT-3 برای ترجمه متون عادی به کد برنامه‌نویسی در سرویس Power Apps استفاده کند. این قابلیت یکی از ویژگی‌های زبان جدیدی است که آن را تحت عنوان Power Fx می‌شناسیم.

مایکروسافت امشب در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد با اعلام این خبر بسیاری از طرفداران خود را هیجان‌زده کرد، اما شاید بهتر باشد بیش از اندازه هیجان‌زده نشویم، چون قرار نیست تیک‌تاک بعدی را با زبان طبیعی خلق کنیم. کاری که این شرکت انجام خواهد داد، استفاده از بخش‌های کم کد ابزارهایی مثل Power Apps و تبدیل آن‌ها به تجارب بی‌کد با کمک هوش مصنوعی است.

تمرکز مایکروسافت فعلا روی فرمول Power Apps است که برخلاف ماهیت کم کدش، سوژه‌ای است که در هر حال نیاز به کدنویسی دارد. «چارلز لمانا»، مدیر پلتفرم کم کد مایکروسافت می‌گوید: «استفاده از یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی شبیه این کمک می‌کند که ابزارهای کم کد ما به همان چیزی که آن را بی‌کد در نظر می‌گیریم، تبدیل شده و برای گروه بزرگتری از مخاطبان در دسترس قرار بگیرند.»

با توجه به اینکه مایکروسافت یکی از سرمایه‌گذاران OpenAI است، انتخاب مدل GPT-3 برای این امر چندان عجیب نیست. البته باید گفت که هرچند این کار برنامه‌نویسی را آسان‌تر می‌کند، ولی خود مایکروسافت هم تاکید دارد که کاربران ابتدا باید درکی از منطق برنامه‌ای که می‌نویسند، داشته باشند.

این شرکت در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد: «این قابلیت جایگزینی برای نیاز به درک کد نیست بلکه طراحی شده تا به افرادی که زبان برنامه‌نویسی Power Fx را یاد می‌گیرند، کمک کند تا فرمول درست را برای دریافت بهترین نتیجه انتخاب کنند. این ابزار می‌تواند به شکل قابل توجهی دسترسی به توسعه اپ‌های پیشرفته را افزایش داده و با سرعت بیشتری کاربران را در راه استفاده از ابزارهای کم کد آموزش دهد.»

این ابزارها به‌صورت پیش‌نمایش عمومی با پشتیبانی از زبان انگلیسی در اواخر ماه ژوئن در دسترس کاربران آمریکای شمالی قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی