ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

کولر مستر مسترباکس TD500 مش؛ کیس خوش‌قیمت اما حرفه‌ای [تماشا کنید]

کولر مستر که سابقه طولانی در تولید و عرضه لوازم جانبی کامپیوتر دارد، به‌تازگی کیس مسترباکس TD500 مش را روانه بازار کرده که یک کیس حرفه‌ای برای استفاده خانگی محسوب می‌شود. این کیس با حجم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

کولر مستر که سابقه طولانی در تولید و عرضه لوازم جانبی کامپیوتر دارد، به‌تازگی کیس مسترباکس TD500 مش را روانه بازار کرده که یک کیس حرفه‌ای برای استفاده خانگی محسوب می‌شود. این کیس با حجم بالای ورودی هوا، به‌راحتی می‌تواند قطعات کامپیوتر شخصی شما را خنک کند تا نیازی به سیستم‌های خنک‌سازی حرفه‌ای نداشته باشید. مسترباکس TD500 مش طراحی زیبایی دارد و فضای کافی برای نصب قطعات حرفه‌ای را هم در اختیار شما می‌گذارد. در ویدیوی زیر کیس کولر مستر مسترباکس TD500 مش را معرفی کرده‌ایم.

ویدیوی معرفی کیس کولر مستر مسترباکس TD500 مش

مشخصات کیس کولر مستر مسترباکس TD500 مش

  • اندازه مید تاور
  • بدنه فولادی با پنل شیشه‌ای
  • وزن ۷ کیلوگرم
  • امکان نصب ۴ درایو ۲.۵ اینچی
  • امکان نصب ۲ درایو ۳.۵ اینچی
  • امکان نصب مادربورد تا سایز ۱۲ در ۱۰.۷ اینچ
  • سه فن ۱۲ سانتی‌متری ARGB در قسمت جلو
  • امکان نصب سه فن ۱۲ سانتی‌متری در قسمت بالا
  • امکان نصب یک فن ۱۲ سانتی‌متری در قسمت پشت
  • امکان نصب کارت گرافیک با حداکثر طول ۴۱ سانتی‌متر
  • امکان نصب خنک‌کننده پردازنده اصلی با حداکثر اندازه ۱۶.۵ سانتی‌متر
  • امکان نصب پاور با حداکثر اندازه ۱۸ سانتی‌متر
  • قیمت حدود ۳ میلیون تومان
  • گارانتی آواژنگ

مسترباکس TD500 مش طراحی زیبا و در عین حال، مینیمالی دارد تا کمی از کیس‌های گیمینگ با ظاهر فضایی فاصله بگیرد. بدنه اصلی این کیس از ورق فولادی بسیار محکم ساخته شده و پنل سمت چپ نیز شیشه آبدیده است. روی این پنل چند برش ایجاد شده تا حالت کریستالی به خود بگیرد و بازتاب زیبایی از نورپردازی قطعات داخل کیس را به شما نشان دهد. از نمای جلو یک پنل بزرگ با توری فلزی مشبک را می‌بینیم که طرح سه‌بعدی متقارنی از لوزی‌های به‌هم پیوسته روی آن نقش بسته است. زیر این پنل سه فن ۱۲ سانتی‌متری ARGB خودنمایی می‌کنند تا زیبایی کیس را چندبرابر کنند.

پنل جلویی با کمی زحمت از کیس جدا می‌شود ولی هیچ اتصال اضافه‌ای به بدنه ندارد و کاملاً قابل شستشو است. پنل جلو درگاه‌های ورودی و خروجی معمول مانند USB 3.0، جک هدفون و میکروفون، چراغ نشانگر فعالیت حافظه داخلی و دکمه ریست را در اختیار شما قرار می‌دهد و دکمه نسبتاً بزرگ پاور هم به‌شکل لوگوی کولر مستر در میان آنها قرار گرفته است.

بالای کیس توری قابل شستشوی دیگری قرار گرفته که از نفوذ گرد و غبار به داخل جلوگیری می‌کند. زیر این توری فضای کافی برای نصب ۳ فن ۱۲ سانتی‌متری یا ۲ فن ۱۴ سانتی‌متری تعبیه شده است که وظیفه خروج هوای گرم از داخل کیس را بر عهده می‌گیرند. البته اگر از سیستم حرفه‌ای استفاده می‌کنید و به خنک‌کننده مایع نیاز دارید، امکان نصب رادیاتورهای ۱۲ تا ۳۶ سانتی‌متری هم در این قسمت وجود دارد. طراحی فضای نصب رادیاتور هم به گونه‌ای است که مزاحمتی برای مادربورد ایجاد نکند.

پشت کیس محل نصب یک عدد فن ۱۲ سانتی‌متری، هفت شکاف توسعه و محل نصب پاور دیده می‌شود. همانند اکثر کیس‌های این رده قیمتی، امکان نصب کارت گرافیک به‌شکل عمودی روی مسترباکس TD500 مش وجود ندارد و برای این کار باید با ابزار مناسب، قسمتی از پنل پشت را برش دهید.

فضای داخل کیس کاملاً استاندارد است و فضای کافی برای نصب انواع قطعات رده بالا را در اختیار شما می‌گذارد. قسمت پایینی داخل کیس، محفظه پاور را می‌بینیم که روی آن دو قسمت برای نصب درایو ۲.۵ اینچی تعبیه شده است. این محفظه به  اندازه کافی با پنل جلو فاصله دارد تا در صورت نیاز بتوانید رادیاتور خنک‌کننده دیگری را در این قسمت نصب کنید. برای نصب مادربورد هم فضای کافی در اختیار دارید. مادربوردهایی با حداکثر اندازه ۱۲ در ۱۰.۷ اینچ روی این کیس نصب می‌شوند که مدل‌های متنوعی از جمله مینی ITX و میکرو ATX و ATX و E-ATX را در بر می‌گیرند. البته توجه داشته باشید که مادربوردهای E-ATX سیستم مدیریت کابل کیس را مختل می‌کنند.

از نظر نصب کارت گرافیک هم هیچ محدودیتی ندارید چون می‌توانید انواع کارت گرافیک با حداکثر طول ۴۱ سانتی‌متر را روی مسترباکس TD500 مش نصب کنید. طول اکثر کارت‌های گرافیک موجود در بازار به ۳۲ سانتی‌متر نمی‌رسد. برای سیستم خنک‌کننده پردازنده هم ۱۶.۵ سانتی‌متر در عرض کیس فضا در اختیار دارید که تقریباً تمام انواع موجود در بازار را پوشش می‌دهد.

با باز کردن پنل سمت چپ کیس به محل نصب پاور دسترسی پیدا می‌کنید. پشت صفحه فلزی جداکننده مادربورد، محل نصب دو درایو ۲.۵ اینچی تعبیه شده و سمت چپ محفظه پاور هم برای نصب دو درایو ۳.۵ اینچی در نظر گرفته شده است. شکاف‌های مدیریت کابل نیز کنترل کامل ورود و خروج کابل‌ها را ممکن می‌سازند تا داخل کیس بیش از حد شلوغ نشود.

کولر مستر مسترباکس TD500 مش با سه فن بزرگ، هوای کافی را برای خنک‌سازی قطعات اصلی تأمین می‌کند. بنابراین احتمالاً نیازی به سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته‌تر نخواهید داشت. نصب چهار فن دیگر در قسمت بالا و پشت کیس هم به خنک‌شدن بیشتر مجموعه کمک خواهند کرد. با این حال در صورت نیاز می‌توانید از سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته هم در این کیس استفاده کنید. این کیس می‌تواند به‌خوبی نیاز کاربران خانگی و گیمرها را برطرف کند و با توجه به قیمت حدود ۳ میلیون تومانی و گارانتی آواژنگ، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جاوید پریخانی
    جاوید پریخانی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

    سلام میشه کف کیس فن نصب کرد؟؟

مطالب پیشنهادی