ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگنال‌رسانی زمینی
تکنولوژی

جهرمی: شبکه سیگنال‌رسانی زمینی از هفته آینده آغاز به کار می‌کند

وزیر ارتباط دقایقی پیش با انتشار یک توییت از آغاز به کار «شبکه سیگنال‌رسانی زمینی» طی همکاری فنی و حقوقی با صدا و سیما خبر داده است. این شبکه سیگنال‌رسان از هفته آینده به طور ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵

وزیر ارتباط دقایقی پیش با انتشار یک توییت از آغاز به کار «شبکه سیگنال‌رسانی زمینی» طی همکاری فنی و حقوقی با صدا و سیما خبر داده است. این شبکه سیگنال‌رسان از هفته آینده به طور رسمی کارش را آغاز خواهد کرد.

«محمدجواد آذری جهرمی» در این توییت نوشته است:

شنیده بودید که در برخی مناطق ایران، موقع پخش فوتبال یا والیبال، تلویزیون برنامه‌ی دیگری رو پخش می‌کرد و مردم معترض میشدن؟ مشکل حل شد. با تلاش چندساله فنی و حقوقی، در همکاری با سازمان صداوسیما، «شبکه سیگنال رسانی زمینی» ایجاد شد و از هفته‌ی آینده رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند.

گفتنی است که پروژه راه‌اندازی سیگنال‌رسانی زمینی از سال 97 کلید خورده اما حالا و پس از سه سال، به نتیجه رسیده است. نخستین باری که وزیر ارتباطات از این فناوری صحبت کرد به آبان سال 97 باز می‌گردد. آذری جهرمی در مراسم پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات از همکاری وزارت ارتباطات و صدا و سیما برای به‌کارگیری این فناوری در زیر ساخت ارتباطی کشور سخن گفت و اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی استفاده از سیگنال‌رسانی زمینی، قطع وابستگی به خدمات ماهواره‌ای خارج از کشور خواهد بود.

 

سیگنال‌رسانی زمینی

جهرمی در این مراسم اعلام کرد که تکمیل شبکه سیگنال‌رسانی زمینی صدا و سیما یکی از مهمترین اقداماتی بوده که پس از سالها موفق به انجام آن شدیم و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان صدا و سیما این پروژه زیر بار رفته است.

او طی این مراسم یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی شبکه سیگنال‌رسانی زمینی را خدمت‌رسانی به مناطق محروم عنوان کرده بود: «تا پیش از این و در دوره نخست تحریم‌ها، به دلیل وابستگی‌ که برای پخش به شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم با مشکلاتی مواجه شدیم و مردم به خصوص مناطق محروم نمی‌توانستند از پوشش شبکه‌ها استفاده کنند. برای مثال به دلیل عدم پخش ماهواره‌ای، مناطق محروم امکان تماشای رویداد بین‌المللی مانند فوتبال را نداشتند که تمام تلاش این بود که بتوانیم شبکه‌ای مجزا برای ارائه خدمات در زمان مخاطرات تحریم داشته باشیم.»

تا این لحظه جزئیات بیشتری درباره شبکه سیگنال‌رسانی زمینی منتشر نشده و احتمالا وزیر ارتباطات ارائه اطلاعات تکمیلی را به هفته آینده و رونمایی رسمی از این فناوری موکول کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeid
    saeid | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

    توی روستای ما که آنتن پخش تلویزیونی نصب شده و ظاهرا آنالوگ هست و دیجیتال هم نیست اما ظاهرا خیلی وقته قطع شده

مطالب پیشنهادی