ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران سال ۹۹
اخبار خودرو

ام‌وی‌ام X33 پرفروش‌ترین خودرو چینی بازار ایران شد؛ کراس اوورها در اوج

انتشار آمار فروش خودروسازان بخش خصوصی در سال ۹۹ نشان می‌دهد خانواده ام‌وی‌ام X33، جک S5 اتوماتیک و خانواده ام‌وی‌ام X22 به ترتیب پرفروش‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار خودرو ایران هستند. میزان تیراژ تولید ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

انتشار آمار فروش خودروسازان بخش خصوصی در سال ۹۹ نشان می‌دهد خانواده ام‌وی‌ام X33، جک S5 اتوماتیک و خانواده ام‌وی‌ام X22 به ترتیب پرفروش‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار خودرو ایران هستند.

میزان تیراژ تولید خودروهای چینی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ هیچ تغییر خاصی نداشته است و این موضوع بدین معنی است که سهم خودروهای چینی همچنان در ایران چیزی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد بازار است.

البته نباید فراموش کرد که مشکلات موجود در بازار ایران و محدودیت‌های حاصل از تحریم‌ها اصلی‌ترین عاملی است که سبب شده خودروسازان بخش خصوصی و شرکای چینی آن‌ها نتوانند تیراژ تولید خود را افزایش دهند. اگر این مشکلات برداشته شوند به طور قطع تیراژ تولید خودروهای چینی افزایش یافته و میزان فروش آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

در شرایط فعلی نرخ روز دلار یکی دیگر از عواملی است که سبب کم شدن تقاضا برای خودروهای چینی شده است. اگر نرخ دلار به روزهای پیش از تحریم بازگردد تقاضا برای خرید این خودروها نیز به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

تیراژ تولید محبوب‌ترین‌ها خودروها چقدر است؟

جایگاه نخست پرفروش‌ترین و پرتیراژترین خودروهای چینی بازار ایران در سال ۹۹ به دو محصول خانواده ام‌وی‌ام X33 یعنی X33S و X33S AT Sport تعلق می‌گیرد. مدیران خودرو با معرفی نسخه‌های جدیدتر و مجهزتر این خودروها توانسته سال گذشته بیش از ۷ هزار دستگاه از محصولات این خانواده را به فروش برساند.

جایگاه دوم به کراس‌اوور مونتاژی شرکت کرمان موتور یعنی جک S5 تعلق می‌گیرد. نزدیک به ۷ هزار دستگاه از نسخه اتومات این خودرو در سال گذشته تولید شده و حتی پیش‌بینی می‌شود که امسال تیراژ تولید آن افزایش نیز یابد.

جایگاه سوم در میان پرفروش‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران نیز در اختیار مدیران خودرو است. خانواده ام‌وی‌ام X22 که با نسخه‌های مختلف دنده‌ای و اتوماتیک در داخل کشور مونتاژ می‌شوند، از محبوب‌ترین‌های بازار بوده و سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۳ دستگاه از آن‌ها تولید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی