ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

مشخصات احتمالی چیپست جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ فاش شد

در حال حاضر اسنپدراگون ۸۸۸ تراشه پرچمدار گوشی‌های موبایل موجود در بازار محسوب می‌شود و کوالکام پس از آن فقط چندین تراشه میان‌رده برای موبایل معرفی کرده است. اکنون اولین اطلاعات درباره تراشه پرچمدار آینده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

در حال حاضر اسنپدراگون ۸۸۸ تراشه پرچمدار گوشی‌های موبایل موجود در بازار محسوب می‌شود و کوالکام پس از آن فقط چندین تراشه میان‌رده برای موبایل معرفی کرده است. اکنون اولین اطلاعات درباره تراشه پرچمدار آینده کوالکام منتشر شده است.

«ایوان بلس» افشاگر معروف در حساب توییتر خود اطلاعاتی در مورد تراشه پرچمدار بعدی کوالکام با نام SM8450 را فاش کرده و آن را به عنوان نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار موبایل و جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی کرده است. بلس در توضیحات خود ادعا می‌کند که این تراشه با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری تولید خواهد شد. در حالی که تراشه قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری تولید شده بود.

کوالکام

ایوان بلس در ادامه توضیح می‌دهد که تراشه پرچمدار آینده کوالکام از مودم ایکس ۶۵ اسنپدراگون بهره خواهد برد. این مودم ۵G اواخر سال گذشته به عنوان اولین مودم ۱۰ گیگابیت بر ثانیه جهان معرفی شد و مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به گذشته دارد.

علاوه بر موارد فوق، این تراشه به پردازنده کریو ۷۸۰ که بر اساس معماری ARM v9 ساخته شده، پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ واحد پردازش ویدیو (VPU) آدرنو ۶۶۵ و واحد پردازش نمایش (DPU) آدرنو ۱۱۹۵ مجهز خواهد بود. برای پردازش تصویر نیز از پردازنده سیگنال تصویر اسپکترا ۶۸۰ استفاده شده است.

گفته می‌شود که این تراشه از حافظه رم LPDDR5، حداکثر سرعت یک گیگاهرتز mmWave و ۴۰۰ مگاهرتز Sub-6 D و همچنین مودم‌های «فست‌کانکت ۶۹۰۰» پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این‌ تراشه پرچمدار آینده کوالکام دارای واحد پردازش امن (SPU260) کوالکام و همچنین کدک صوتی Aqstic WCD9380 / WCD9385 این شرکت خواهد بود.

در آخر باید عنوان کرد که هنوز مشخص نیست که تراشه‌های کوالکام بتوانند رقیب بزرگی برای تراشه M1 اپل و جانشینان محسوب شوند اما به نظر می‌رسد کسانی که از اکوسیستم اندروید استفاده می‌کنند می‌توانند به زودی سرعت پردازش خوبی در محصولات خود داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی