ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مخابرات: سال گذشته در زمینه‌ فروش تلفن ثابت و ADSL و VDSL رشد داشتیم

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران برگزار شد و در این نشست، سود سهام شرکت مخابرات ایران برای هر سهم ۳۰۰ ریال تعیین شده و به تصویب اعضای هیئت مدیره این شرکت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران برگزار شد و در این نشست، سود سهام شرکت مخابرات ایران برای هر سهم ۳۰۰ ریال تعیین شده و به تصویب اعضای هیئت مدیره این شرکت رسید. مدیرعامل مخابرات در این جلسه تاکید کرد که این شرکت در سال گذشته در زمینه‌های تلفن ثابت و ADSL و VDSL رشد فروش را تجربه کرده است.

صبح امروز (۱۷ خرداد ماه) مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با حضور «ابراهیم محمودزاده» رئیس هیئت مدیره، «مجید سلطانی» مدیر عامل و سایر اعضای هیئت‌مدیره و سهام‌داران شرکت مخابرات برگزار شد. در این نشست ضمن تعیین مبلغ سود سهام، به اقدامات و دستاوردها و عملکرد مالی شرکت مخابرات در سال 1399 و همچنین به سیاست‌ها و برنامه‌های این شرکت در سال 1400 نیز به طور مفصل پرداخته شد.

آمار و ارقام شرکت مخابرات در سال 1399

مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات از رشد ارزش بازار مخابرات به میزان 61% در سال 99 خبر داد و اعلام کرد که این شرکت در سال گذشته موفق شده که 165% افزایش را در  رشد مشتریان باند پهن ثابت تجربه کند که همین موضوع به افزایش درآمد 83 درصدی از باند پهن منجر شده است. همچنین مشترکین VDSL نیز در این سال رشد 118 درصدی و مشترکین FTTH نیز رشد 78 درصدی را تجربه کرده‌اند.

با این حساب درآمد عملیاتی شرکت مخابرات در سال 1399 به میزان 24% و ترافیک روزانه نیز به میزان 44% رشد داشته و همچنین در این سال رکورد 8,873 ترابایت مصرف ترافیک کاربران نیز به ثبت رسیده است.

سلطانی در ادامه اهم دستاوردهای تجاری شرکت‌ مخابرات در سال 99 را نیز تشریح کرد. از جمله این دستاوردها می‌توان به افزایش 83 درصدی درآمدهای حاصله از ارائه خدمات باند پهن نسبت به درآمدهای سال 98 اشاره کرد که در سال گذشته به 18909 میلیارد ریال رسیده است. همچنین روند تعداد مشتریان فعال باند پهن کل کشور نیز در سال 99 صعودی بوده و با 31% افزایش نسبت به سال گذشته حالا به 4972828 نفر رسیده است.

اما یکی دیگر از آماری که در سال 99 به دست آمده افزایش متوسط مصرف ماهانه مشتریان باند پهن بوده که نسبت به سال 98 با 17% رشد مواجه شده و حالا به 54 گیگابایت برای هر مشتری رسیده است.

در راستای همین موضوع، سلطانی به افزایش سهم‏گیری مخابرات ایران از رشد بازار باند پهن ثابت کابلی نیز اشاره کرد و گفت که در سال گذشته 3% از سهم بازار FCPها و ServCoها کاسته و به سهم بازار مخابرات اضافه شده است. با این اوصاف سهم شرکت مخابرات از بازار باند پهن 99 حالا به 58% افزایش پیدا کرده است.

اما از منظر عملکرد فروش، شرکت مخابرات اعلام کرد که در سال 99 در زمینه تلفن ثابت، اینترنت ADSL و اینترنت VDSL و FTTH به ترتیب با 22، 73 و 62 درصد افزایش مواجه بوده است. همچنین یکی از مهم‌ترین آمار و ارقام اعلام شده در این نشست افزایش میزان توسعه شبکه فیبر و انتقال در سال 99 توسط شرکت مخابرات بود که به گفته سلطانی در این سال 4,700 کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری انجام گرفته و تعداد نودهای شبکه انتقال به 2384 مورد و با ظرفیت 3.4 ترابایت در ثانیه رسیده است.

همچنین در زمینه نوسازی و توسعه شبکه IP نیز 3100 گیگابیت در ثانیه افزایش ظرفیت داخل استانی و 900 گیگابیت در ثانیه افزایش ظرفیت بین استانی گزارش شد.

اهم دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار در سال 1399 

در این نشست به آمار و ارقام شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) نیز در سال 99 پرداخته شد. به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات همراه اول حالا بیش از 99 میلیون مشترک تلفن همراه ثبت شده دارد و سهم این شرکت از بازار سیم­کارت‌­های فعال به 53.6%‌ درصد کشور رسیده است.

همچنین همراه اول طی سال 99 موفق شده که بیش از 10 میلیون مشترک اعتباری را به خود جذب کرده و رشد به میزان 80% در ترافیک روزانه دیتا و حمل بیش از 13 پتابایت دیتا در روز را تجربه کند.

ضمنا همراه اول در سال 1399 به طور دقیق 27،810 سایت تکنولوژی 4G را پوشش می‌دهد که حالا با این آمار و ارقام، پوشش شهرهای کشور در نسل 3 و 4 به رقم 100% رسیده است.

عملکرد مالی شرکت اصلی در سال 1399 و سیاست‌ها و برنامه‌های سال 1400

سلطانی در انتهای گزارش خود به آمار و ارقام عملکرد مالی شرکت اصلی در سال 1399 و سیاست‌ها و برنامه‌های سال 1400 شرکت مخابرات نیز اشاره گذرایی داشت. به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات درآمد عملیاتی شرکت اصلی 88،287 میلیارد ریال و سود خالص شرکت اصلی 17،911 میلیارد ریال بوده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 98 سود خالص با کاهش مواجه بوده است.

مهم‌ترین دلایل کاهش سود خالص شرکت مخابرات در سال 99 تورم شدید ارز و ریال عنوان شد هر چند که افزایش هزینه‏‌های نیروی انسانی و عدم اصلاح تعرفه خدمات هم در این موضوع مؤثر بوده‌اند.

اما در انتها مدیر عامل شرکت مخابرات اهم سیاست‌ها و برنامه‌های سال 1400 شرکت مخابرات را نیز تشریح کرد که در اسکرین‌شات‌ها می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. نشست خبری مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات با رأی‌گیری بر سر سود سهام شرکت مخابرات ایران به پایان رسید که در نهایت مبلغ ۳۰۰ ریال برای هر سهم تأیید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

    سلام
    طبیعی است وقتی کاربرد اینترنت به علّت کرونا بیشتر میشه ولی وسع اقتصادی همۀ مردم -خصوصًا اقشار متوسط به پائین- کفاف استفاده از تلفن هوشمند و اینترنت پرسرعت همراه را نمیده! لذا:
    ما به این در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم؛ از بد حادثه اینجا به پناه آمده‌ایم
    و السلام

  • Reza12022
    Reza12022 | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

    هم رشد داشتیین و هم قیمتتاتون شدیدا رشد داشتههههههه

مطالب پیشنهادی