ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر سافاری از ویژگی‌های تازه‌ و رابط کاربری جدیدی بهره خواهد برد

اپل در سیستم‌عامل‌های جدید موبایل و دسکتاپ خود، تغییرات اساسی برای رابط کاربری مرورگر سافاری ارائه می‌کند تا ظاهر و طراحی جمع و جورتری داشته باشد و با استفاده از ویژگی جدید به نام Tab ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

اپل در سیستم‌عامل‌های جدید موبایل و دسکتاپ خود، تغییرات اساسی برای رابط کاربری مرورگر سافاری ارائه می‌کند تا ظاهر و طراحی جمع و جورتری داشته باشد و با استفاده از ویژگی جدید به نام Tab Groups قصد دارد امکان سازماندهی بهتر چندین تب را برای کاربران فراهم کند.

طراحی جدید مربوط به تب‌های مرورگر سافاری اپل در سیستم‌ عامل‌های macOS و iOS شلوغ بودن قسمت برگه‌های مرورگر را کاهش خواهد داد. با وجود این بروزرسانی، برگه‌ها نه تنها سبک‌تر و کم‌حجم تر از گذشته هستند، بلکه اپل دسته‌بندی گروه برگه‌ها را به سافاری اضافه خواهد کرد که مدیریت برگه‌ها را بسیار آسان خواهد کرد. در آی‌پد نیز اکنون برگه‌ها و گروه‌ آن‌ها درست مانند مک عمل می‌کند و سریع بین دستگاه‌های مختلف کاربران همگام‌سازی می‌شود.

مرورگر سافاری

گروه‌‌بندی تب‌ها به iOS نیز می‌آیند به همراه چند بروزرسانی مخصوص گوشی‌های موبایل به iOS نیز می‌آیند. با وجود این بروزرسانی، یک نوار «برگه جدید» در پایین صفحه ظاهر می‌شود و کاربران به راحتی و با استفاده از انگشت شست خود می‌توانند به برگه‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین کاربران می‌توانند انگشت خود را بین برگه‌ها بکشند یا برای دیدن تمام برگه‌های در نمای شبکه‌ای (grid view) صفحه را به سمت بالا بکشید.

علاوه بر این، اپل همچنین اعلام کرد که برای اولین بار افزونه‌های سافاری را به آیفون آی‌پد خواهد آورد و ایجاد آن‌ها در iPadOS و iOS برای توسعه‌دهندگان بسیار آسان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی