ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطعی سرویس CDN، بسیاری از سایت‌های مطرح جهان را از دسترس خارج کرد

خیلی از سایت‌ها و سرویس‌های محبوب اینترنتی از جمله آمازون، ردیت، اسپاتیفای، توییچ، استک اورفلو، گیت‌هاب، هولو، اچ‌بی‌او مکس، پی‌پل و خبرگزاری‌هایی مثل CNN، گاردین، نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی و فایننشال تایمز به خاطر قطعی یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

خیلی از سایت‌ها و سرویس‌های محبوب اینترنتی از جمله آمازون، ردیت، اسپاتیفای، توییچ، استک اورفلو، گیت‌هاب، هولو، اچ‌بی‌او مکس، پی‌پل و خبرگزاری‌هایی مثل CNN، گاردین، نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی و فایننشال تایمز به خاطر قطعی یک سرویس CDN از دسترس خارج شده‌اند.

به گزارش مدیر محصول نشریه فایننشال تایمز، سرویس محبوب سی‌دی‌ان Fastly ساعتی پیش دچار مشکل شده و بسیاری از سایت‌های محبوب و پرمخاطب را از کار انداخته است. علاوه بر موارد بالا می‌توانیم به قطعی وب‌سایت دولت بریتانیا، Quora و شاپیفای هم اشاره کنیم. برخی از سرویس‌های یاد شده به‌طور کامل از دسترس خارج شده‌اند، ولی برخی با مشکلات جزئی مثل دسترسی به فونت‌ها یا تصاویر روبرو هستند.

سرویس سی‌دی‌ان یک شبکه تحویل محتواست که داده‌ها را در سرورهای محلی کش می‌کند تا کاربران سریع‌تر به سایت‌ها و سرویس‌ها دست پیدا کنند. این سرویس‌ها در طول زمان ویژگی‌های خود را افزایش داده و حالا به توزیع مناسب بار، جلوگیری از حملات DDoS و ارائه قابلیت‌های امنیتی می‌پردازند.

در حال حاضر در سراسر دنیا فقط چند سی‌دی‌ان هستند که می‌توانند حجم بالای ترافیک سایت‌های محبوب را مدیریت کنند و به همین خاطر مسئولیت حساس و سنگینی دارند، چون قطعی خدمات این شرکت‌ها به معنای از کار افتادن شمار زیادی از سرویس‌ها و سایت‌ها خواهد بود.

شرکت «فستلی» در صفحه وضعیت سرویس‌های خود اعلام کرده که در حال حاضر مشغول ارزیابی تاثیرات ناشی از این قطعی است. ظاهرا مشکل فقط به یک دیتاسنتر خاص محدود نیست و فستلی در سراسر دنیا با اختلال مواجه شده است. اگر می‌خواهید از خدمات این سایت‌ها استفاده کنید، فعلا باید منتظر بمانید. احتمال داده می‌شود که تا ساعاتی دیگر سایت‌ها و سرویس‌ها کم‌کم به جریان فعالیت عادی خود برگردند.

فستلی در سال ۲۰۱۹ سهام خود را عمومی کرد و قیمت آن هم‌اکنون ۴۸ دلار است. اعلام خبر قطعی سرویس‌های این شرکت موجب افت ۵ درصدی قیمت سهام فستلی نسبت به قیمت پایانی روز معاملاتی گذشته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی