ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD از کارت‌های گرافیک رادئون پرو W6000 با معماری RDNA 2 رونمایی کرد

شرکت AMD از جدیدترین کارت‌های گرافیک‌های ورک استیشن خود، سری رادئون پرو W6000 رونمایی کرد که برای انجام کارهای سنگین توسعه یافته‌اند. این GPUها با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه ECC از راه می‌رسند و همانطور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

شرکت AMD از جدیدترین کارت‌های گرافیک‌های ورک استیشن خود، سری رادئون پرو W6000 رونمایی کرد که برای انجام کارهای سنگین توسعه یافته‌اند.

این GPUها با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه ECC از راه می‌رسند و همانطور که می‌توان انتظار داشت، مبتنی بر معماری RDNA 2 هستند. این معماری در کارت‌های گرافیک و جدیدترین کنسول‌های بازی مورد استفاده قرار گرفته و به لطف همکاری با سامسونگ، در آینده به گوشی‌های هوشمند هم راه پیدا می‌کند.

به گفته AMD، کارت‌های گرافیک سری رادئون پرو W6000 می‌توانند حجم بالایی داده را پردازش کنند، زمان رندرگیری را بطور چشمگیری کاهش دهند و همچنین سریعتر از قبل مدل‌ها و شبیه‌سازی‌های پیشرفته را مدیریت کنند.

AMD رادئون پرو W6000

بالاترین عضو این خانواده، رادئون پرو W6800 نام دارد که به ۳۲ گیگابایت حافظه مجهز شده است. به گفته AMD، با قدرتمندترین GPU ورک استیشن این کمپانی روبه‌رو هستیم که البته با توجه به استفاده از معماری جدید، جای تعجب چندانی ندارد. این کارت گرافیک با قیمت ۲۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

اعضای دیگری هم در این خانواده وجود دارند که شامل رادئون پرو W6600 و نسخه مخصوص لپ‌تاپ رادئون پرو W6600M می‌شود. در حقیقت این خانواده سه عضو دارد که دو عضو آخر از مشخصات یکسانی بهره می‌برند.

قدرت مدل W6800 به حداکثر ۱۷.۸۳ ترافلاپس می‌رسد و قدرت دو مدل دیگر حداکثر برابر ۱۰.۴ ترافلاپس است. پهنای باند آن‌ها هم به ترتیب برابر ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه و ۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه است.

AMD رادئون پرو W6000

به گفته AMD، این GPUها در رندرگیری در نرم افزار «سالیدورکس» تا ۴۶ درصد سریعتر از گذشته هستند. کاربران این کارت‌های گرافیک می‌توانند به تمام حافظه دست یابند و همچنین می‌توانند از ۱۲۸ مگابایت کش Infinity این کمپانی هم استفاده کنند.

بالاترین مدل از همین امروز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و مدل W6600 از سه ماهه سوم سال جاری میلادی با قیمت ۶۴۹ دلار وارد بازار می‌شود. مدل W6600M از ماه آینده میلادی در لپ‌تاپ‌های ورک استیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی