ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی لایت روم کلاسیک، ایلوستریتور و این‌دیزاین را برای مک‌های M1 منتشر کرد

ادوبی نسخه‌های جدید و بیشتری از اپلیکیشن‌های Creative Cloud خود را برای دستگاه‌های مک M1 اپل عرضه می‌کند. اپلیکیشن‌های لایت روم کلاسیک، ایلوستریتور و این‌دیزاین اکنون برای سیستم‌های مجهز به پردازنده M1 اپل بروزرسانی شده‌اند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

ادوبی نسخه‌های جدید و بیشتری از اپلیکیشن‌های Creative Cloud خود را برای دستگاه‌های مک M1 اپل عرضه می‌کند. اپلیکیشن‌های لایت روم کلاسیک، ایلوستریتور و این‌دیزاین اکنون برای سیستم‌های مجهز به پردازنده M1 اپل بروزرسانی شده‌اند و به گفته ادوبی در مقایسه با سیستم‌هایی که از تراشه اینتل بهره می‌برند، می‌توان انتظار ۸۰ درصد عملکرد بهتر را در این مجموعه‌ها داشت.

ادوبی اواخر سال گذشته از نسخه بهینه فتوشاپ برای مک‌های مجهز به پردازنده M1 رونمایی کرد و نسخه بهینه لایت‌روم در ماه دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شده بود. بسیاری از عکاسانی که از سیستم‌های مک استفاده می‌کنند، همچنان ترجیح می‌دهند برای ادیت‌های خود از اپلیکیشن لایت‌روم کلاسیک استفاده کنند. بنابراین حضور آن‌ها و البته افزایش چشم‌گیر عملکرد آن‌ها برای مطابقت با نسخه جدید در سیستم‌های مک بسیار مهم است.

لایت روم M1

بر اساس نتایج گزارش شده توسط یک بنچ مارک شخص ثالث، ادوبی عنوان می‌کند که اکنون بیشتر عملیات‌های اپلیکیشن لایت‌روم کلاسیک در سیستم‌های مک مجهز به تراشه M1 مانند اجرا، وارد کردن اطلاعات و ذخیره کردن تقریبا دو برابر سریع‌تر از سیستم‌های مشابه با تراشه اینتل انجام می‌شود.

در عین حال، ویژگی جدید بهبود وضوح تصاویر «Super Resolution» که در این بروزرسانی به اپلیکیشن اضافه شده نیز بیش از سه برابر سریع‌تر فعالیت خود را انجام می‌دهد. این بنچ‌مارک روی لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو با ۱۶ گیگابایت حافظه رم اجرا شده که یکی از آن‌ها از تراشه M1 و دیگری از تراشه Core i5 بهره می‌برد.

سایر ویژگی‌های جدید لایت‌روم در این بروزرسانی شامل قابلیت تعیین نسبت‌های دلخواه هنگام برش عکس و مجموعه‌ای از قالب‌های برتر از پیش ساخته شده توسط عکاسان حرفه‌ای می‌شود. این مجموعه شامل گزینه‌های برای سبک‌های مختلفی از جمله «سینمایی» و «فوق‌ مدرن» و همچنین تنظیمات از پیش تنظیم شده‌ای برای رنگ‌های مختلف پوست بدن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی