ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

وسیله نقلیه‌ای متفاوت برای جابه‌جایی روی زمین، هوا و آب [تماشا کنید]

طراح ایتالیایی وسیله نقلیه‌ای شبیه به کره از جنس فیبر کربنی طراحی کرده که علاوه بر امکان تردد روی زمین، قابلیت پرواز کردن و حرکت روی آب را نیز دارد و می‌‌تواند انقلابی در سیستم ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

طراح ایتالیایی وسیله نقلیه‌ای شبیه به کره از جنس فیبر کربنی طراحی کرده که علاوه بر امکان تردد روی زمین، قابلیت پرواز کردن و حرکت روی آب را نیز دارد و می‌‌تواند انقلابی در سیستم حمل و نقل ایجاد کند.

«پیرپائولو لازارینی» (Pierpaolo Lazzarini)، مالک استودیو طراحی «لازارینی»، در سال‌های اخیر روی ایده‌های وسایل نقلیه با تمرکز بر راحتی، خلاقیت و لوکس بودن، فعالیت کرده است. طرح جدید این شرکت، استراتوسفر (Stratosfera) نام دارد که می‌تواند در اتوبان‌ها حرکت کند، مانند یک قایق روی آب شناور باشد و مثل یک هلیکوپتر پرواز کند.

طبق گفته‌های لازارینی، طرح‌های مرتبط با نسخه‌های مربوط به حرکت روی برف و حتی نسخه زیردریایی استراتوسفر نیز هم‌اکنون در حال تکمیل هستند و ایده‌های مرتبط با آن به زودی تکمیل‌تر می‌شود. کره فیبر کربنی گفته شده ۱.۶۵ متر طول دارد و حداکثر می‌تواند دو سرنشین را برای مقاصد تفریحی درون خود جای دهد. بدنه آن از جنس فیبر کربن فوق سبک است که امکان پرواز را فراهم می‌کند. 

باتری در قسمت زیرین کره فیبر کربنی قرار گرفته است و به همین دلیل مرکز ثقل استراتوسفر در بخش پایینی آن قرار دارد. همین امر موجب شده است تا قابلیت شناور شدن مانند یک ژیروسکوپ روی آب بدون از دست دادن تعادل را داشته باشد. در حالت پرواز نیز مانند یک کوادکوپتر عمل می‌کند و قادر است به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حالت مخصوصی برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در حین پرواز در نظر گرفته شده است. موتور الکتریکی داخلی در هنگام پرواز قادر است تا ۱۵۰ اسب بخار را فراهم کند.

طرح کره فیبر کربنی کمی دور از انتظار و تخیلی به نظر می‌رسد. در نتیجه ممکن است در آینده نزدیک شاهد ساخت نمونه واقعی و عرضه آن به بازار نباشیم. اگرچه گفته می‌شود با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته، احتمال معرفی نمونه اولیه در میانه سال ۲۰۲۲ وجود خواهد داشت. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی