ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رکورد گران‌ترین پارکینگ دنیا شکسته‌ شد: ۱.۳ میلیون دلار برای ۱۲.۵ متر مربع

هنگ‌ کنگ یکی از پرتراکم‌‎ترین مناطق جهان به شمار می‌رود. در این منطقه کمبود پارکینگ جزو مشکلات اصلی بوده و تعداد آپارتمان‌هایی که فاقد آن هستند، بسیار زیاد است. از این رو واحدهای دارای پارکینگ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

هنگ‌ کنگ یکی از پرتراکم‌‎ترین مناطق جهان به شمار می‌رود. در این منطقه کمبود پارکینگ جزو مشکلات اصلی بوده و تعداد آپارتمان‌هایی که فاقد آن هستند، بسیار زیاد است. از این رو واحدهای دارای پارکینگ معمولا با قیمت‌های خیلی بالاتری به فروش می‌رسند. چنین شرایطی باعث شده رکورد جدیدی برای گران‌ترین پارکینگ دنیا ثبت شود. طبق گزارش نشریه South China Morning Post، یک پارکینگ با مساحت 12.5 متر در دامنه کوه نیکولسن و در منطقه مرفه‌نشین The Peak هنگ کنگ با رقم باورنکردنی 1.3 میلیون دلار معامله شده است.

این قیمت بخاطر آن است که اطراف کوه نیکولسن گران‌ترین منطقه آسیا محسوب می‌شود. برای درک بهتر باید اشاره  کنیم در سال 2017 دو واحد آپارتمان با قیمت 149 میلیون دلار در این ناحیه فروخته شده و خرید یک خانه معمولی در منطقه The Peak نیاز به پرداخت مبلغی در حدود 10 میلیون دلار دارد؛ ضمن اینکه مبالغ اجاره نیز در آن بسیار بالا بوده و به 210 هزار دلار در ماه می‌رسد!

با در نظر گرفتن مواردی که برشمردیم و با توجه به کمبود فضا، حالا شاید پارکینگ 1.3 میلیون دلاری را راحت‌تر هضم کنید! البته باید گفت این تنها پارکینگ گران‌قیمت هنگ کنگ نیست و در گذشته نیز مواردی از این دست خبرساز شده است. برای نمونه در سال 2019 یک پارکینگ خودرو با قیمت 969 هزار دلار در هنگ کنگ 7.5 میلیون نفری معامله شده، در سال 2018 هم فردی ثروتمند 430 هزار دلار برای خرید پارکینگ هزینه کرده است.

مدیر آژانسی که پارکینگ رکوردشکن در آنجا معامله شده، معتقد است رقم پرداختی برای آن تناسبی با قیمت خانه‌های موجود در منطقه The Peak ندارد. این مدیر ظاهرا شوخ‎‌طبع در اظهار نظری جالب گفته مردم به فضایی برای پارک کردن خودروی خود نیازمند هستند و نه پولشان!

وی افزوده خرید پارکینگ در این منطقه، صرفا برای استفاده روزمره است و حکم سرمایه‌گذاری ندارد. با توجه به شرایط موجود احتمالا در آینده نزدیک باز هم شاهد رکوردی جدید برای یک پارکینگ خودرو خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی