ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال
خودرو

وزارت صمت: قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال جاری حذف می‌شود

تولید خودرو در ماه‌های اخیر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است که در‌نهایت به حذف قرعه‌کشی منجر خواهد شد.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگوی اخیر خود به امکان حذف قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال جاری اشاره کرد. به گفته این مقام مسئول، تولید خودرو در ماه‌های اخیر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است و درصورت تداوم این روند، می‌توان فرایند قرعه کشی را تا پیش از شروع سال جدید به‌طور کامل حذف کرد.

درحال‌حاضر محصولات گروه خودروسازی سایپا به‌طور کامل از فرایند قرعه کشی خارج شده‌اند. همچنین بسیاری از خودروهای متعلق به ایران‌خودرو بدون اجرای رویه قرعه‌کشی به متقاضیان فروخته می‌شوند. البته چند مدل محدود وجود دارند که به‌سبب اختلاف فراوان میان قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار آزاد آن‌ها، هنوز هم از طریق رویه قرعه کشی عرضه می‌شوند. با‌این‌حال ایران‌خودرو وعده داده است تا با افزایش تیراژ این خودروها و تنظیم قیمت‌ها، همانند سایپا سایه قرعه‌کشی را از روی تمام محصولات خود بردارد.  

علاوه بر افزایش فعالیت خودروسازان، عملیاتی‌شدن فرایند واردات نیز یکی دیگر از دلایل حذف قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال جاری به‌حساب می‌آید. طبق گفته‌های وزیر صمت، واردات خودرو طی ماه‌های آینده سرعت بیشتری می‌گیرد و خودروهای اقتصادی با سقف قیمت ۱۰ هزار یورو روانه بازار داخلی می‌شوند. این خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند و قیمت آن‌ها براساس مزایده کشف و تعیین خواهد شد.

ناگفته نماند که بسیاری از فروشندگان خودرو نیز کانال عرضه خود را به بورس کالا انتقال داده‌اند و از متقاضیان درخواست شده است تا خودروهای دلخواه خود را از طریق بورس کالا خریداری کنند. معامله خودرو در بورس کالا با حذف دلالان و افراد سودجو و همین‌طور کشف قیمت واقعی، یک معامله دو سر بُرد برای خریدار و فروشنده به‌حساب می‌آید. در‌حقیقت قیمت واقعی خودرو همان قیمتی است که در بورس کالا کشف می‌شود.

ناگفته نماند که فروش در بورس کالا موجب افزایش نقدینگی شرکت‌های تولیدکننده و در‌نتیجه کمک به بهبود تیراژ محصولات می‌شود. به همین خاطر، خودروسازان بزرگ و کوچک تمایل بسیاری به عرضه محصولات خود در بورس کالا پیدا کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی