ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: کرونا دلتا با انتخاب آسیب‌پذیرترین افراد، می‌تواند کشنده‌تر باشد

سازمان بهداشت جهانی ضمن اشاره به اینکه کرونای نوع دلتا سرایت‌‌پذیری بسیار بالایی دارد،‌ اعلام کرد این سویه آسیب‌پذیرترین افراد را نیز انتخاب و مبتلا می‌کند. مقامات سازمان بهداشت جهانی از این سویه کرونا به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سازمان بهداشت جهانی ضمن اشاره به اینکه کرونای نوع دلتا سرایت‌‌پذیری بسیار بالایی دارد،‌ اعلام کرد این سویه آسیب‌پذیرترین افراد را نیز انتخاب و مبتلا می‌کند.

مقامات سازمان بهداشت جهانی از این سویه کرونا به عنوان نوع بسیار مسری یاد می‌کنند که سریع‌ترین و مستعدترین نوع ویروس کرونا برای انتقال است و خصوصا در مکان‌هایی که به دلیل واکسیناسیون میزبان مناسبی پیدا نمی‌کند،‌ آسیب‌پذیرترین‌ افراد را انتخاب می‌‌کند.

معمولا فرد مبتلا شده به این نوع کرونا در صورتی که بیماری زمینه‌ای نیز داشته باشد، دچار نوع حاد بیماری شده و در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه بستری خواهد شد. علاوه بر این، آمار مبتلایان فوت شده این سویه نیز بالاست.

کرونا دلتا

نوع دلتا کرونا برای اولین بار در هند شناسایی شد و در آن مقطع زمانی نیز گفته شده بود که این سویه کشنده‌تر از انواع قبلی است و سرعت انتقال بالاتری دارد. افراد آسیب پذیری که به این نوع کرونا مبتلا می‌شوند، معمولا در بیمارستان بستری شده و آمار مرگ و میر بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. پیشتر و در پژوهش انجام شده توسط محققان اسکاتلندی گفته شده بود که خطر بستری شدن به دلیل ابتلا به نوع دلتا کرونا در مقایسه با گونه‌‌های دیگر از جمله گونه غالب در انگلیس، دو برابر بیشتر است. با این وجود دریافت دو دوز واکسن می‌تواند برای این نوع کرونا بسیار موثر باشد. دکتر «مایک رایان» از متخصصان WHO  می‌گوید:

«سویه دلتا کرونا به دلیل سرایت پذیری بالایی که دارد، این پتانسیل را دارد که باعث مرگ و میر تعداد افراد بیشتری شود.»

مایک رایان در ادامه صحبت‌های خود در کنفرانس خبری گفت:

«رهبران جهان و مقامات تصمیم گیرنده بخش بهداشت عمومی می‌توانند با اهدا و توزیع واکسن کرونا، از آسیب‌پذیرترین افراد دفاع کنند. ما می‌توانیم از افراد آسیب‌پذیر و افرادی که در خط مقدم مشغول فعالیت هستند به خوبی محافظت کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Artemis
    Artemis | ۱ تیر ۱۴۰۰

    سلام
    چرا اپ دییجاتو اینطوری شده؟
    تا یه خورده صفحه اصلی رو به سمت پایین اسکرول میکنی برنامه بدون هیچ پیامی میپره بیرون.

مطالب پیشنهادی