ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان زندگی «جان مک‌آفی» در زندان اسپانیایی

«جان مک‌آفی»، موسس آنتی‌ویروس McAfee و یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های سیلیکون ولی و دنیای فناوری در سلول زندان اسپانیا بی‌جان پیدا شد. خبر مرگ او ساعاتی پس از اعلام موافقت اسپانیا برای استرداد او به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

«جان مک‌آفی»، موسس آنتی‌ویروس McAfee و یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های سیلیکون ولی و دنیای فناوری در سلول زندان اسپانیا بی‌جان پیدا شد. خبر مرگ او ساعاتی پس از اعلام موافقت اسپانیا برای استرداد او به آمریکا اعلام شد.

فشار روحی مک‌آفی به قدری بود که در نهایت تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد و در زندان اسپانیا خودکشی کرد. وی به عنوان چهره‌ای شناخته شده و تاثیرگذار در حوزه امنیت شناخته می‌شود و بسیاری نیز او را به دلیل نظرات جنجالی در حوزه رمزارزها می‌شناسند که البته حاشیه‌های فراوانی نیز برای خود در این حوزه ایجاد کرده است. همچنین مک‌آفی کاندیدای دو دوره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز بوده است.

آنتی ویروس مک‌آفی یکی از بهترین نرم افزارهای امنیتی شناخته شده است و بسیاری از علاقمندان حوزه فناوری وی را به خاطر همین آنتی ویروس می‌شناسند.

جان مک‌آفی در ۶ اکتبر ۲۰۲۰ در اسپانیا به دلیل فرار مالیاتی دستگیر شد. او پرونده مشابهی نیز در دادگاه‌های آمریکا دارد. پنجم ماه مارس ۲۰۲۱ جان مک‌آفی به اتهام تبلیغ رمزارزها در توییتر و افزایش قیمت آن متهم شد. در این اتهام گفته شده بود که وی دو میلیون دلار سود کرده است. همچنین در اتهامات مک‌آفی آمده بود که یازده میلیون دلار دیگر از طریق سایر پلتفرم‌های اجتماعی از طریق تبلیغات کسب کرده است.

البته وی در سال ۲۰۱۷ نیز ادعا کرده بود که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید. با وجودی که در آن مقطع زمانی به صورت موقت، قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد اما این رشد پایدار نماند و در نوامبر همان سال، قیمت این رمزارز محبوب ریزش کرد. مک‌آفی نیز در ادامه گفت قیمت بیت کوین تا  سال ۲۰۲۱ از مرز ۱ میلیون دلار می‌گذرد ولی این اتفاق هم نیفتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ تیر ۱۴۰۰

    کارهاش خیلی شبیه ترامپ بود

مطالب پیشنهادی