ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرعت اینترنت
تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest از افزایش سرعت اینترنت در ایران حکایت دارد

اسپیدتست بطور ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در جهان منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن هستیم. در گزارش ماه مه، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران افزایش داشته است. طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اسپیدتست بطور ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در جهان منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن هستیم. در گزارش ماه مه، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران افزایش داشته است.

طبق گزارش ماه مه، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان افزایش داشته که این موضوع در اینترنت ثابت بیشتر به چشم می‌خورد. سرعت جهانی اینترنت ثابت در ماه مه به ۱۰۵.۱۵ مگابیت بر ثانیه رسیده، در حالی که در ماه قبلش نزدیک به ۱۰۲ مگابیت بر ثانیه بوده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در مه ۲۰۲۱

میانگین سرعت اینترنت موبایل هم در جهان در ماه مه افزایش داشته و از ۵۳.۳۶ مگابیت بر ثانیه در ماه آوریل، به ۵۴.۵۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

به سراغ وضعیت اینترنت ثابت در کشورمان در ماه مه می‌رویم که جدیدترین گزارش اسپیدتست از افزایش سرعت آن خبر می‌دهد. میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه مه به ۲۰.۷۳ مگابیت بر ثانیه رسیده که رشد قابل توجهی را نسبت به ۱۹.۲۳ مگابیت بر ثانیه ماه قبلی‌اش نشان می‌دهد. ایران با ۴ رتبه صعود، حالا در رتبه ۱۳۲ام جهان قرار گرفته است.

سرعت اینترنت ایران
میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران مه ۲۰۲۱

در سطح جهان، تغییرات کمی در رده‌های بالا به چشم می‌خورد. سنگاپور همچنان با میانگین سرعت ۲۵۰.۵۳ مگابیت بر ثانیه در صدر لیست به چشم می‌خورد. در رتبه دوم هنگ‌کنگ قرار دارد که یک پله صعود را تجربه کرده و حالا میانگین سرعت ۲۴۵.۰۱ مگابیت بر ثانیه دارد. موناکو در رتبه سوم قرار دارد و کره جنوبی با دو پله سقوط، جایگاه چهارم را از آن خود کرده است. تایلند هم با میانگین سرعت ۲۱۴.۲۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه پنجم خودنمایی می‌کند.

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در مه ۲۰۲۱

سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه مه مانند اینترنت ثابت با افزایش همراه بوده. سرعت اینترنت موبایل در ماه مارس و آوریل به ترتیب برابر ۲۶.۳۸ و ۳۰.۱۶ مگابیت بر ثانیه بوده که حالا به ۳۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده. با وجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان در جهان تغییری نداشته و همچنان در رتبه ۷۹ام به چشم می‌خورد.

سرعت اینترنت ایران
میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در مه ۲۰۲۱

در جهان تغییری در رتبه‌های اول تا سوم ایجاد نشده و همچنان امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۱۹۴.۰۴ مگابیت بر ثانیه در صدر قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم هم به ترتیب کره جنوبی و قطر با سرعت ۱۹۲.۵۸ و ۱‍۷۹.۸۱ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورند.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در مه ۲۰۲۱

عربستان سعودی توانسته با سرعت ۱۶۰.۴۰ مگابیت بر ثانیه یک پله صعود کند و جای چین را بگیرد. چین حالا با میانگین سرعت ۱۵۳.۰۹ مگابیت بر  ثانیه، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Babak Gharipur
    Babak Gharipur | ۵ تیر ۱۴۰۰

    چی بودیم چی شدیم، آدم از خجالت آب میشه، رتبه 132 جهان! مایه شرم و سرافکندگی یه😔

  • icejamal
    icejamal | ۵ تیر ۱۴۰۰

    انگار آمار فقط برای جماران تا لواسانه

  • Vahid Asghari
    Vahid Asghari | ۵ تیر ۱۴۰۰

    سرعت اینترنت همراه که بدتر شده

  • enrix
    enrix | ۵ تیر ۱۴۰۰

    چرا انتظار داشتید speedtest به 3 مگابیت تغییر سرعت بگه افزایش و رتبه ایران بالاتر بره؟ طبیعیه که رتبه مون همون 79 باقی مونده و نباید تغییر میکرد چون سرعت تغییری نکرده ( " با وجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان در جهان تغییری نداشته و همچنان در رتبه ۷۹ام به چشم می‌خورد. " )

مطالب پیشنهادی