ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا نمی‌توانید محل کارتان را یک خانواده درنظر بگیرید؟

یک روزنامه‌نگار در حساب توییترش از کاربران سوال کرده «از کدام اصطلاحات مربوط به محل کار بیشتر متنفرید؟» و رایج‌ترین جواب این بود: «خانواده بودن». محل کار شما یک خانواده محسوب نمی‌شود و به نظر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

یک روزنامه‌نگار در حساب توییترش از کاربران سوال کرده «از کدام اصطلاحات مربوط به محل کار بیشتر متنفرید؟» و رایج‌ترین جواب این بود: «خانواده بودن». محل کار شما یک خانواده محسوب نمی‌شود و به نظر می‌رسد پذیرش چنین حقیقتی، ناسالم و ناکارآمد است.

در این مطلب درباره دلایل این موضوع صحبت خواهیم کرد که «چرا شرکت و محل کار شما یک خانواده محسوب نمی‌شود؟»

افراد در خانواده اخراج نمی‌شوند

طبیعتا شما نیز چندین بار اعضای خانواده خود را ناامید کرده‌اید، اما اعضای یک خانواده به دلیل عملکرد دور از انتظار اخراج نمی‌شوند و تعلق داشتن به یک خانواده بر اساس عملکرد نیست.

در مورد شرکت‌ها همه چیز متفاوت است و کارمندان به دلیل علاقه یا وفاداری استخدام نمی‌شوند، زیرا کمپانی‌ها برخی ویژگی‌های کارمندان را نمی‌توانند احساس کنند. شما به این دلیل استخدام شده‌اید که کار ارزشمندی برای شرکت انجام دهید.

به همین دلیل شرکت‌ها نمی‌توانند خود را یک خانواده بنامند. البته باید توجه داشته باشید که این موضوع «بد» محسوب نمی‌شود و فقط ماهیت شرکت را مشخص می‌کند.

کناره‌گیری از کار خیانت نیست

برخی افراد به دلایل مختلف و گاها معتبری ارتباط خود با خانواده را قطع می‌کنند. چنین اتفاقی ممکن است برای شرکت‌ها نیز رخ دهد و کارمندان، از سمت خود کناره‌گیری کنند.

دلایل متفاوتی برای ترک شغل وجود دارد. برخی افراد ممکن است از محیط کار خود ناراضی باشند و برخی دیگر برای دنبال کردن چالش‌های دیگری، شرکت خود را ترک می‌کنند. نکته مهم این است که ترک کار خیانت محسوب نمی‌شود. بلکه بسیاری از افراد به دلایل مختلف و شخصی خود ممکن است این کار را انجام دهند و هیچ نوع تعهد دائمی وجود ندارد.

بنابراین همیشه باید این موضوع را در نظر داشت که «ترک کار خیانت محسوب نمی‌شود» و اگر شرایط کاری برای شما ناامیدکننده باشد، فرصت ترک آن را دارید زیرا شرکت‌ها در صورت پیدا کردن یک دلیل منطقی، به راحتی شما را اخراج خواهند کرد.

شرکتی که برای آن کار می‌کنید، شما را دوست ندارد

اعضای خانواده‌های سالم یکدیگر را دوست دارند و به یکدیگر احترام می‌گذارند و وفاداری آن‌ها نیز به همین دلیل شکل می‌گیرد. اما شرکت‌ها نمی‌توانند شما را دوست داشته باشند. شرکت‌ها افراد واقعی نیستند و نمی‌توانند عشق، نفرت، بی‌تفاوتی یا هر نوع احساس دیگری را بشناسند.

البته این احتمال وجود دارد که با برخی همکاران خود دوستان خوبی باشید و حتی ممکن است بعضی از آن‌ها را به روشی واقعی دوست داشته باشید. اما این موضوع باعث تغییر این حقیقت که تمام شما برای ارائه خدمات یک شرکت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اید، نمی‌شود.

رهبران یک کسب و کار باید این موضوع را بیشتر در نظر داشته باشند، زیرا آن‌ها ممکن است شرکت خود را دوست داشته باشند و این مسئله کاملا هم منطقی است زیرا توسط آن‌ها ساخته شده و به آن افتخار می‌کنند. حتی این احتمال وجود دارد که مدیران به کارمندان خود نیز علاقه خاصی داشته باشند. هر چند این امر بسیار عالی به نظر می‌رسد اما به این معنی نیست که شرکت شما یک خانواده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی