ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دولت کره جنوبی با اعطای کمک‌های مالی کلان از ورشکستگی سنگ یانگ جلوگیری می‌کند

شرکت سنگ یانگ به لحاظ مالی روزهای خوشی را سپری نمی‌کند، به همین خاطر دولت کره جنوبی در تلاش است این کمپانی را از ورشکستگی نجات دهد. برای این کار اخیرا دور دوم کمک‌های مالی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت سنگ یانگ به لحاظ مالی روزهای خوشی را سپری نمی‌کند، به همین خاطر دولت کره جنوبی در تلاش است این کمپانی را از ورشکستگی نجات دهد. برای این کار اخیرا دور دوم کمک‌های مالی دولت به قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان سنگ یانگ آغاز شده است. به گفته وزارت اقتصاد، صنعت و انرژی کره، در این دور 25 میلیارد وون برای پیمان‌کاران و شرکت‌هایی که با سنگ یانگ قرارداد دارند، در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه شرکت‌های همکار درجه دو هم از حمایت‌های مالی ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

سنگ یانگ

آنطور که اعلام شده، سازمان بیمه وام‌های کشور کره، ضامن وام‌های اعطایی به سنگ یانگ می‌شود؛ ضمن اینکه استاندار استان گیئونگی – جایی که مقر سنگ یانگ در آن واقع شده – تا 5 میلیارد وون ضرر را به جان خریده است.

ژانویه گذشته دولت کره ضمانت وام 50 میلیارد وونی به تامین‌کنندگان سنگ یانگ را تقبل کرد. در آن دور حدود 250 شرکت همکار درجه یک مشمول این ضمانت می‌شدند و امکان بهره‌مندی برای شرکت‌های همکار درجه دو وجود نداشت. در دور دوم کمک‌های مالی به سنگ یانگ بازنگری‌هایی در شرایط وام‌ها صورت گرفته است. به عنوان نمونه سقف وام پرداختی از 3 به 7 میلیارد وون افزایش یافته و نسبت بیمه هم از 90 به 95 درصد رشد کرده است.

سنگ یانگ

دولت کره جنوبی معتقد است با شرایط جدید برای وام‌ها، قطعه‌سازان از یک معافیت زمانی مناسب برخوردار خواهند شد و سنگ یانگ نیز در مقطع مربوطه خواهد توانست خود را بازیابی کند.

بد نیست اشاره کنیم در سال 2019 سنگ یانگ از زیان 341 میلیارد وونی خبر داده بود. در سال 2020 با توجه به کاهش فروش 19 درصدی محصولات، رقم ضررهای این شرکت به 504 میلیارد وون رسید. ناگفته نماند میزان فروش تولیدات سنگ یانگ در سال گذشته برابر با 107,324 دستگاه بود.

سنگ یانگ

سنگ یانگ در طول یک دهه گذشته هیچ وقت به لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته است. در سال 2009 کمپانی چینی سایک که مالکیت 51 درصد از سهام سنگ یانگ را در اختیار داشت، از سرمایه‌گذاری‌های بیشتر امتناع نموده و این شرکت را در بحران رها کرد.

پس از تملک سنگ یانگ توسط کمپانی هندی ماهیندرا & ماهیندرا در سال 2011 اوضاع چندان به سمت بهبودی نرفت و ژوئن گذشته این کمپانی هم اعلام کرد نه تنها دیگر قصدی برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر ندارد، بلکه میزان سهام خود را از 75 به 25 درصد کاهش خواهد داد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی