ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین مدرسه با چاپ سه بعدی جهان در کشور مالاوی آفریقا ساخته شد

شرکت CDC گروپ انگلیس با همکاری شرکت ساخت و ساز بین‌المللی LafargeHolcim از فناوری جدید خود برای ساخت اولین مدرسه چاپ سه بعدی در کشور مالاوی در آفریقا استفاده کردند. 14Trees اقدامی مشترک از سوی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

شرکت CDC گروپ انگلیس با همکاری شرکت ساخت و ساز بین‌المللی LafargeHolcim از فناوری جدید خود برای ساخت اولین مدرسه چاپ سه بعدی در کشور مالاوی در آفریقا استفاده کردند.

14Trees اقدامی مشترک از سوی CDC Group انگلیس و شرکت LafargeHolcim است که می‌خواهد به حل مشکل کمبود خانه در آفریقا کمک کند. این گروه برای ساخت دیوار سازه‌های خود از یک اکسترودر بزرگ کمک می‌گیرد و بعد کارگران ماهر مواردی مثل پنجره‌ها، درها و سقف را به آن اضافه می‌کنند.

یونیسف می‌گوید مالاوی علاوه بر کمبود خانه با کمبود شدید مدرسه روبروست و تخمین زده شده که احداث ۳۶ هزار کلاس درس در این کشور حدود ۷۰ سال طول بکشد. ولی 14Trees باور دارد که می‌تواند این شکاف را با کمک چاپ سه‌بعدی در حدود ۱۰ سال پر کند.

اولین مدرسه 14Trees در منطقه «سلیما» ساخته شده و چاپ دیوارهای آن ۱۸ ساعت زمان برده است. این دیوارها بعدا به روستایی در منطقه «یامبی» منتقل و تکمیل شده‌اند. این مدرسه از ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) شروع به کار کرده و حالا میزبان دانش‌آموزان است.

«جولیانا چیکاندیلا»، یکی از مشاوران تحصیلی مالاوی می‌گوید: «ما قبلا در منطقه یامبی ۱۲ مدرسه داشتیم، ولی حالا با این مدرسه چاپ سه‌بعدی ۱۳ مدرسه داریم. به منظور افزایش منابع تحصیلی برای کودکان به حداقل چهار مدرسه ابتدایی دیگر در منطقه یامبی نیاز داریم، ولی در مجموع چیزی حدود ۵۰ مدرسه برای همه ساکنان این منطقه لازم است. از کیفیت ساخت این ساختمان شگفت‌زده شدم. دوام و طراحی آن فضا و امکاناتی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد که پیش‌تر وجود نداشت. حالا آموزش و یادگیری می‌تواند درون و بیرون کلاس انجام شود.»

گروه CDC مدعی است که با این روش می‌تواند بسیار بهینه‌تر ساخت و ساز کند و رد پای زیست‌محیطی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد. 14Trees اواخر پارسال فعالیت در آفریقا را شروع کرد و اخیرا نخستین خانه مقرون به صرفه خود را هم ظرف ۱۲ ساعت در این منطقه چاپ کرده است.

با ساخت اولین مدرسه چاپ سه‌بعدی در مالاوی، 14Trees حالا به دنبال انجام پروژه‌های مشابه در کنیا و زیمباوه خواهد رفت. یک مدرسه چاپ سه‌بعدی هم برای ماداگاسکار در نظر گرفته شده که احداث آن از دنباله سال آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی