ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایلان ماسک بالاخره به مشکل بودن توسعه سیستم تمام خودران تسلا اعتراف کرد

تسلا سخت در تلاش است تا بتواند سیستم تمام خودران خود را به مرحله بهره‌برداری نهایی برساند. توسعه این فناوری تاکنون مشکلات و سختی‌های فراوانی داشته و حالا ایلان ماسک نیز به همین موضوع اعتراف ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

تسلا سخت در تلاش است تا بتواند سیستم تمام خودران خود را به مرحله بهره‌برداری نهایی برساند. توسعه این فناوری تاکنون مشکلات و سختی‌های فراوانی داشته و حالا ایلان ماسک نیز به همین موضوع اعتراف کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا سرانجام اعتراف کرده که ساخت خودروی خودران ایمن و قابل اعتماد را دشوار ارزیابی می‌کند. بعد از این اظهار نظر، بسیاری از طرفداران وی در توییت‌های مختلفی او را تشویق کردند که به کار خود ادامه دهد تا بتواند آخرین نسخه نرم افزاری سیستم تمام خودران را توسعه دهد.

سیستم خودران تسلا در حال حاضر نیاز به راننده دارد و بدون راننده از ایمنی لازم برخوردار نیست. ماسک در حالی نسبت به سخت بودن پیاده سازی سیستم تمام خودران تسلا با رعایت ایمنی کامل اعتراف می‌کند که در جلسه مالی تسلا در ماه ژانویه به سرمایه‌گذاران گفته بود اطمینان بالایی دارد که خودروهای این شرکت امسال می‌توانند بدون کمک انسان به‌صورت خودکار حرکت کنند.

تسلا از سال ۲۰۱۸ روی این پروژه کار می‌کند و تلاش‌های این شرکت در این زمینه کماکان ادامه دارد. ماه گذشته نیز ایلان ماسک قول داده بود که آخرین نسخه بتا سیستم تمام خودران شرکت با نام FSD 9 را به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رساند. پیاده‌سازی و توسعه سیستم تمام خودران به دلیل وابستگی شدیدی که به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد، کار پیچیده‌ای است و حالا ایلان ماسک نیز تایید می‌کند که انتظار نداشته این کار در این حد با مشکلات زیادی همراه باشد.

گفتنی است تسلا اکتبر سال گذشته میلادی از سرویس بتای جدیدی به نام Full Self-Driving (FSD) رونمایی کرد که کاربران به‌صورت «دسترسی اولیه» می‌توانستند از آن استفاده کنند. این قابلیت به مالکان خودروهای تسلا اجازه می‌داد تا در خیابان‌ها و جاده‌های محلی از این سیستم رانندگی خودکار بهره بگیرند. با این حال، دسترسی اولیه با این منظور ایجاد شد تا باگ‌های نرم‌افزاری برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی