ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه‌های 3 نانومتری TSMC
تکنولوژی

رشد ۲۰ درصدی درآمد TSMC در فصل دوم ۲۰۲۱

شرکت TSMC در حالی که برای تامین محموله‌های تراشه مورد نیاز صنعت خودروسازی و سایر صنایع تلاش می‌کند، از رشد ۲۰ درصدی درآمد خود در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خبر داد. میزان فروش این شرکت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شرکت TSMC در حالی که برای تامین محموله‌های تراشه مورد نیاز صنعت خودروسازی و سایر صنایع تلاش می‌کند، از رشد ۲۰ درصدی درآمد خود در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خبر داد.

میزان فروش این شرکت که تراشه‌های مورد استفاده اپل و سایر شرکت‌های فناوری و خودروسازی را تولید می‌کند، برای سه ماهه منتهی به ماه ژوئن (از ۱۲ فروردین تا ۹ تیر) برابر با ۱۳.۳ میلیارد دلار اعلام شده است که تقریبا با تخمین ارائه شده از سوی تحلیلگران برابری می‌کند. در آمد ماه ژوئن آن نیز ۵.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

«رولان شو» و «گرانت چی»، تحلیلگران شرکت خدمات مالی «سیتی‌گروپ» در یادداشت اخیر خود عنوان کردند که مشکل کمبود تراشه در حال بهبود روند قیمت‌گذاری TSMC است که این موضوع باعث می‌شود هزینه‌های این شرکت مانند پولی که صرف احداث کارخانه‌های جدید از جمله تاسیسات ۱۲ میلیارد دلاری در «فینیکس، آریزونا» شده، جبران شود. همچنین پیشرفت تکنولوژی این شرکت در EUV (لیتوگرافی به وسیله اشعه فرابنفش) یک مزیت بزرگ نسبت به همتایان آن‌ محسوب می‌شود.

تراشه

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، هم اکنون در سراسر جهان معضل کمبود تراشه برای گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و خودروها وجود دارد. در اوایل هفته گذشته دو شرکت تولیدکننده خودرو «جگوار لندرور» و «دایملر آگ» عنوان کردند که تولید آن‌ها به دلیل کمبود تراشه با مشکل روبرو خواهد شد. همچنین جگوار لندرور اعلام کرد که میزان عرضه آن‌ها در سه ماهه دوم سال نصف میزان پیش‌بینی شده خواهد بود.

شرکت «United Microelectronics» که رقیب کوچکتر TSMC محسوب می‌شود، روز چهارشنبه اعلام کرد که جریان تقاضای تراشه می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ از عرضه پیشی بگیرد. این خبر خوبی برای شرکت‌هایی مانند TSMC خواهد بود چرا که فروش آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و درآمد بیشتری خواهند داشت، با این حال جهان همچنان باید با کمبود تراشه دست و پنجه نرم کند.

همچنین ماه گذشته اعلام شده بود که TSMC تولید آزمایشی تراشه‌ ۴ نانومتری خود را زودتر از موعد مقرر اعلام شده و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد و برای شروع تولید تراشه‌های ۳ نانومتری در نیمه دوم ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی