ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات به افراد با محدودیت‌های حرکتی در پوشیدن لباس کمک می‌کند [تماشا کنید]

محققان MIT موفق به طراحی رباتی شده‌اند که می‌تواند با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به افرادی که از محدودیت‌های حرکتی رنج می‌برند در پوشیدن لباس کمک کند. در این صورت چنین افرادی با سرعت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

محققان MIT موفق به طراحی رباتی شده‌اند که می‌تواند با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به افرادی که از محدودیت‌های حرکتی رنج می‌برند در پوشیدن لباس کمک کند. در این صورت چنین افرادی با سرعت بالاتر و تحت شرایط ایمن می‌توانند راحت‌تر لباس بپوشند.

ربات‌ها می‌توانند در انجام سریع‌تر و دقیق‌تر برخی فعالیت‌ها به ما کمک کنند. محققان MIT با هدف کمک به افراد با ناتوانی و محدودیت‌های حرکتی،‌ رباتی را توسعه داده‌اند که مجهز به بازوهای بزرگی است و می‌تواند در پوشیدن لباس به چنین افرادی کمک کند.

ربات توسعه یافته MIT بازوهای بزرگ خود را به راحتی خم می‌کند تا لباس را بر تن کاربر کند. این ربات کار را با دقت و رعایت نکات ایمنی انجام می‌دهد. پیش از این نیز محققان MIT ربات‌های مختلفی برای توسعه ربات با هدف کمک در پوشیدن لباس به افراد با محدودیت‌های حرکتی توسعه داده بودند، اما ربات‌های قبلی از ایمنی حرکتی لازم برخوردار نبودند و بیم آن می‌رفت به دلیل بروز خطا، ایمنی کاربر را به خطر بیندازند. ربات جدید مشکلات نمونه‌های قبلی را برطرف کرده و از مهارت، سرعت و ایمنی لازم برخوردار است.

«شن لی»، یکی از محققان این پروژه می‌گوید توسعه الگوریتم‌هایی برای جلوگیری از بروز صدمات جسمی به کاربر که کارایی خوبی هم داشته باشد،‌ یکی از چالش‌های اصلی طراحی و توسعه چنین ربات‌هایی است.

ربات جدید به گونه‌ای عمل می‌‌کند که حتی زمانی که کاربر در حال انجام فعالیت‌های دیگری مانند پاسخ‌گویی به موبایل است، می‌تواند به درستی کار خود را انجام دهد. «زاکوری اریکسون» از محققان دانشگاه کارنگی ملون می‌گوید ربات توسعه یافته می‌تواند حرکات انسان را پیش‌بینی کند و بر همین اساس بازخوردهای لازم را از خود نشان داده و رویکرد تعاملی خوبی با ربات دارد.

این پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و می‌تواند راه را برای توسعه ربات‌هایی با توانمندی‌های بالاتر در آینده هموار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی