ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر قابلیت زیرنویس خودکار را برای توییت‌های صوتی فراهم می‌کند

توییتر قصد دارد قابلیت زیرنویس را برای توییت‌های صوتی پلتفرم خود فراهم کند. ویژگی توییت‌های صوتی برای اولین بار در خردادماه سال گذشته معرفی شده بود و در همان زمان نیز بسیاری از کاربران به ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

توییتر قصد دارد قابلیت زیرنویس را برای توییت‌های صوتی پلتفرم خود فراهم کند. ویژگی توییت‌های صوتی برای اولین بار در خردادماه سال گذشته معرفی شده بود و در همان زمان نیز بسیاری از کاربران به دلیل عدم وجود زیرنویس برای آن‌ها، انتقاد گسترده‌ای را به توییتر وارد کرده بودند.

نبود زیرنویس برای توییت‌های صوتی موجب می‌شود تا کاربرانی که دچار مشکلات مرتبط با شنوایی هستند، نتوانند از محتوای ارائه شده بهره ببرند. اکنون هنگامی که کاربران اقدام به ایجاد توییت‌های صوتی می‌کنند، زیرنویس آن‌ها نیز به صورت خودکار برای زبان‌های پشتیبانی شده، ایجاد می‌شود. درحال حاضر زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، اسپانیایی، پرتغالی، ترکی، عربی، هندی، فرانسوی، اندونزیایی، کره‌ای و ایتالیایی توسط توییتر پشتیبانی می‌شوند. البته ارسال توییت‌های صوتی هنوز محدود به سیستم‌عامل iOS است و کاربران سایر پلتفرم‌ها از جمله اندروید نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

برای مشاهده زیرنویس توییت‌های صوتی تنها کافیست که روی آیکن CC در گوشه بالا سمت راست هر توییت کلیک کنید. قابل ذکر است که زیرنویس‌ها تنها برای توییت‌هایی که از این پس ثبت شوند قابل مشاهده خواهند بود و موارد قدیمی شامل چنین قابلیتی نخواهند شد. 

پس از عرضه قابلیت توییت‌های صوتی، مشخص شد که تیم اختصاصی برای ارائه ویژگی‌های دسترس‌پذیری جهت کاربران کم توان در توییتر وجود ندارد. در واقع کارمندان این شرکت به صورت داوطلبانه روی توسعه چنین امکاناتی فعالیت می‌کردند. البته توییتر چند ماه قبل اعلام کرد که اکنون گروه مجزایی برای توسعه قابلیت‌های دسترس‌پذیری در پلتفرم خود را تشکیل داده است. 

مدیر بخش جهانی توسعه قابلیت‌های دسترس‌پذیری توییتر می‌گوید:

در راستای فعالیت ما جهت در دسترس قرار دادن توییتر برای همه افراد، سرویس ساخت زیرنویس خودکار برای توییت‌های صوتی در iOS را منتشر می‌کنیم. اگرچه این قابلیت هنوز در مراحل ابتدایی است و می‌دانیم که عملکرد بدون نقصی ارائه نمی‌دهد، اما یک گام از فعالیت‌های انبوه ما برای توسعه و تقویت امکانات دسترس‌پذیری در سرویس‌های خود است و ما مشتاقیم تا مسیر خود را برای ساخت خدماتی فراگیر ادامه دهیم.

قابلیت ساخت زیرنویس خودکار در سرویس Spaces توییتر نیز فعال شده است که برای رقابت با شبکه‌های اجتماعی صوتی از جمله کلاب هاوس، فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی