ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پی‌سی گیمینگ قابل حمل ولو Steam Deck با سیستم عامل SteamOS معرفی شد

کنسول گیمینگ دستی ولو با نام Steam Deck از راه رسید. این پی‌سی گیمینگ کامپکت از نسخه اختصاصی SteamOS بهره می‌برد و می‌تواند تمام بازی‌های استیم را اجرا کند. علاوه بر این، به عنوان یک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

کنسول گیمینگ دستی ولو با نام Steam Deck از راه رسید. این پی‌سی گیمینگ کامپکت از نسخه اختصاصی SteamOS بهره می‌برد و می‌تواند تمام بازی‌های استیم را اجرا کند. علاوه بر این، به عنوان یک کامپیوتر هم کار می‌کند.

ولو Steam Deck طراحی مشابه با کنسول‌های گیمینگ قابل حمل مانند نینتندو سوییچ یا پلی‌استیشن ویتا دارد. در دو طرف نمایشگر با استیک‌های آنالوگ به همراه D-Pad در سمت چپ و دکمه‌های ABXY در سمت راست روبه‌رو هستیم. برخلاف بسیاری از کنترلرها، کنسول ولو چیدمان منحصر به فرد خودش را دارد.

در این پی‌سی گیمینگ قابل حمل با ژیروسکوپ ۶ محوره روبه‌رو هستیم که برای کنترل حرکات در بازی‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. در پایین ترک‌پد سیستم اسپیکر استریوی دوگانه قرار گرفته که طبق ادعای ولو، از DSP بهره می‌برد. به این محصول می‌توان هدفون وصل کرد و به میکروفن دوگانه هم مجهز شده است.

ولو Steam Deck

در اطراف کنسول ۴ دکمه اضافه برای گزینه‌های ویو، منو، استیم و دسترسی سریع قرار دارد. در بالای آن هم چهار دکمه قرار گرفته و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در بازی‌های مسابقه‌ای عملکرد راحتی داشته باشند. روی بخش پشتی این گوشی با ۴ دکمه روبه‌رو هستیم که قابل شخصی‌سازی هستند.

این پی‌سی گیمینگ به نمایشگر ۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مجهز شده. حداکثر روشنایی این پنل ۴۰۰ نیت و لمسی است. از صفحه نمایش لمسی این دستگاه می‌توان برای برقراری ارتباط با رابط کاربری یا کیبورد روی نمایشگر استفاده کرد.

ولو Steam Deck

در بخش سخت‌افزار ولو برای این کنسول گیمینگ قابل حمل خود از یک APU اختصاصی AMD استفاده کرده که پردازنده‌اش مبتنی بر معماری Zen 2 است و از ۴ هسته و ۸ رشته بهره می‌برد. فرکانس هسته‌های این پردازنده در محدوده ۲.۴ تا ۳.۵ گیگاهرتز است.

در بخش پردازشگر گرافیکی با GPU مبتنی بر معماری RDNA2 روبه‌رو هستیم که ۸ واحد پردازشی دارد. توان حرارتی این APU در محدوده ۴ تا ۱۵ وات قرار دارد.

در بخش فضای ذخیره‌سازی ولو سه نسخه را درنظر گرفته. مدل پایه ۶۴ گیگابایت حافظه eMMC دارد. نسخه‌های بعدی به ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD NVMe مجهز شده‌اند. کاربران می‌توانند از کارت حافظه هم در این دستگاه استفاده کنند. ولو Steam Deck در تمام نسخه‌ها ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 دارد.

این محصول را می‌توان به کمک داک USB به مانیتور، کیبورد و ماوس متصل کرد و از آن به عنوان یک کامپیوتر لینوکسی استاندارد استفاده کرد. اگر علاقه‌ای به لینوکس ندارید، می‌توانید روی آن ویندوز نصب کنید.

قیمت نسخه پایه ولو Steam Deck برابر ۳۹۹ دلار است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۵۲۹ دلار و بالاترین نسخه با قیمت ۶۴۹ دلار فروخته می‌شود. این پی‌سی گیمینگ قابل حمل از دسامبر ۲۰۲۱ وارد بازار برخی کشورها مانند ایالات متحده و بریتانیا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی