ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای حفظ امنیت رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر هزینه می‌شود؟

مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری هر سال هزینه بالایی را صرف امنیت و حفاظت از خود می‌کنند. مارک زاکربرگ با صرف هزینه ۲۳.۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ صدرنشینی این فهرست را از آن خود کرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری هر سال هزینه بالایی را صرف امنیت و حفاظت از خود می‌کنند. مارک زاکربرگ با صرف هزینه ۲۳.۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ صدرنشینی این فهرست را از آن خود کرده است.

در گزارشی، هزینه‌های صرف شده برای حفظ امنیت و محافظت از رهبران حوزه فناوری برای سال ۲۰۲۰ منتشر شده که نشان می‌دهد یازده مدیر بزرگ حوزه فناوری برای امنیت خود مجبور هستند هر سال هزینه‌ بالایی صرف کنند.

در جایگاه اول این فهرست مارک زاکربرگ قرار دارد که فیسبوک در سال ۲۰۲۰ رقمی بالغ بر ۲۳.۴ میلیون دلار هزینه صرف حفاظت وی کرد. رتبه دوم به «شریول سندبرگ» مدیر ارشد اجرایی فیسبوک با صرف هزینه ۷.۶ میلیون دلاری قرار دارد.

«سوندار پیچای» مدیرعامل آلفابت سال گذشته میلادی هزینه‌ای برابر با ۵.۴ میلیون دلار برای محافظت از خود کرد و در جایگاه سوم این رتبه بندی قرار گرفت. «جان زیمر» بنیانگذار و مدیرعامل لیفت (Lyft) نیز با صرف هزینه ۲.۰۶ میلیون دلاری در جایگاه چهارم و قبل از «لری الیسون» مدیرعامل و بنیانگذار  شرکت اوراکل با صرف هزینه ۱.۷۱ میلیون دلاری ایستاده است.

ایوان اشپیگل موسس و مدیرعامل شرکت اسنپ (Snap) با صرف هزینه ۱.۶۷ میلیون دلاری قبل از «جف بزوس» با ۱.۶ میلیون دلار و «مارک بنیوف» رئیس Salesforce با هزینه ۱.۳۱ میلیون دلاری است. «دارا خسروشاهی» از اوبر نیز طی بازه زمانی یک سال رقمی در حدود ۸۴۹ هزار دلار و «لوگان گرین» مدیرعامل Lyft حدودا ۵۹۹ هزار دلار و درنهایت تیم کوک مدیرعامل اپل نیز با صرف ۴۷۰ هزار دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مارک زاکربرگ

علاوه بر این تجزیه و تحلیل جدیدی از فیسبوک نشان می‌دهد که این غول فناوری سال گذشته به صورت کلی مبلغ ۴۶ میلیون دلار برای حفاظت از رهبران عالی‌رتبه خود هزینه کرده است. طبق گزارش وب‌سایت پروتکل، از این رقم ۲۳.۴ میلیون دلار صرف امنیت شخصی «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک شده است در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۰.۴ میلیون دلار بوده است.

با این وجود، فیسبوک علت افزایش آن را پروتکل‌های جدید ویروس کرونا و محافظت بیشتر در جریان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. برای امنیت شخصی بنیانگذار فیسبوک کمک هزینه قبل از مالیات ۱۰ میلیون دلار و ۱۳.۴ میلیون دلار هزینه اضافی لحاظ شده است. با این وجود، حتی نسبت به ثروتمندترین فرد جهان نیز مبلغ بیشتری صرف امنیت زاکربرگ شده است.

فیسبوک در چند وقت گذشته به موارد زیادی از جمله گسترش اطلاعات نادرست واکسن کرونا متهم شده است و حتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده بود که این شبکه اجتماعی در حال کشتن مردم است. به همین ترتیب سایر رهبران حوزه فناوری نیز با مشکلات امنیتی مواجه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی