ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم لرزه‌نگار اندروید زلزله فیلپین را چند ثانیه پیش از وقوع به کاربران هشدار داد

ماه گذشته گوگل پیش از راه‌اندازی جهانی سیستم لرزه‌نگار اندروید در سال آینده، آن را برای هفت کشور دیگر عرضه کرد. فیلیپین یکی از همین کشورها بود و این سیستم اندروید چند ثانیه پیش از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

ماه گذشته گوگل پیش از راه‌اندازی جهانی سیستم لرزه‌نگار اندروید در سال آینده، آن را برای هفت کشور دیگر عرضه کرد. فیلیپین یکی از همین کشورها بود و این سیستم اندروید چند ثانیه پیش از زلزله اخیر این کشور، وقوعش را به کاربران هشدار داده است.

براساس اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زلزله‌ای به قدرت ۶.۷ ریشتر دیروز در ساعات اولیه صبح تینگلو، فیلیپین را به لرزه درآورد. رویترز گزارش داده که این زلزله نزدیک به یک دقیقه ادامه داشت و برخی افراد را بیدار کرد. باقی افراد چند ثانیه پیش از لرزش با صدای بلند گوشی‌های اندرویدی خود از وقوع زمین لرزه مطلع شدند. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی ردیت و توییتر اندکی پس از این رویداد از موفقیت این سیستم خبر دادند.

سیستم لرزه‌نگار اندروید

گوگل با استفاده از فناوری و سنسورهایی که در حال حاضر به طور گسترده در اختیار دارد، سیستم لرزه‌نگار اندروید خود را برای ایجاد بزرگترین شبکه تشخیص زمین‌لرزه در جهان ایجاد کرد. با این سیستم‌ها، اندروید هشدارهای ارائه شده توسط دولت و لرزه‌سنج‌های زمینی را دریافت و به کاربران نشان می‌دهد.

سیستم هشدار گوگل با استفاده از شتاب‌سنج دستگاه کاربران برای شناسایی موج P اولیه و غیرمخرب کار می‌کند. سپس گوشی مکان کاربران در سطح شهر را به سرور تشخیص زمین لرزه گوگل ارسال می‌کند و گزارش‌های همراه با یک صدای بلند به صورت اعلانی که شامل نقشه می‌شود، به کاربران نشان داده خواهد شد. در حال حاضر این عملیات چند ثانیه پیش از رسیدن موج مخرب S زلزله انجام می‌شود.

گوگل این سیستم را در تابستان سال گذشته با یک دوره آزمایش اولیه معرفی کرد. طی سال‌های آینده این سیستم احتمالا در کشورهایی که از خدمات گوگل بطور گسترده‌ای استفاده می‌کنند، فعال خواهد شد و البته کار خود را در کشورهایی که بیشتر با خطر زلزله مواجه می‌شوند، شروع خواهد کرد. همچنین در شهریور ماه سال گذشته نیز این سیستم توانسته بود یک زلزله ۴.۵ ریشتری را در کالیفرنیا به کاربران خود اعلام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • naser
    naser | ۳ مرداد ۱۴۰۰

    اینا کافر هستن نباید با اینجور برنامه ها کار کرد اسلام عزیزمون اینو قبول نمیکنه

    • avvvvab
      avvvvab | ۴ مرداد ۱۴۰۰

      کافر کسیست که دین به دزد بخشیده و اسلام را نشناخته مسخره میکند
      همین دستاوردها نوعی وحی است تا مقدمات ظهور آماده شود
      تازه پس از آن جهان با علم آشنا خواهد شد
      علوم اسلامی بالاتر از درک دکانی است که برای تاراندن مستضعفین از اسلام باز شده
      هرکه ارتباطش با امام زمان (عج) قطع است به مرگ جاهلّیت مرده
      وگر ادّعا میکند وصل است کمترین دلیلش داروی کروناست
      بگردیم دنبال خدا تا بلا از سرمان بردارد‌
      و السلام علیٰ من اتبع الهدیٰ

      • شهنوازی
        شهنوازی | ۵ مرداد ۱۴۰۰

        امام زمان در زمان حمله مغول ، شیوع وبا و طاعون ، قحطی جنگ جهانی که 7 میلیون ایرانی کشته شدند ( 3 میلیون از گرسنگی و 4 میلیون از بیماری وبا و آنفولانزای اسپانیایی) ظهور نکرد ، الان هم ظهور نمیکنه ، در حیات ما هم ظهور نمیکنه ، اصلاً بود و نبودش چه توفیری داره وقتی خدا دین کامل رو به انسانیت داده و نیازی به مکمل و آپدیت نداره ؟ اگه میگی دین کامل نیست پس خدا نعوذبالله به همه بشریت ظلم کرده که میلیاردها انسان طی 1400 سال با یک دین ناقص سرگرم شدن !! هر چیزی رو به امام زمان نچسبون ، اگر اومد قدمش روی چشم ولی تضمین میدم توی حیات من و تو این اتفاق نمی افته ( هر چند معتقدم اصلاً متولد نشده)

    • شهنوازی
      شهنوازی | ۵ مرداد ۱۴۰۰

      اتفاقاً آقا ناصر ، خدا بارها توی قرآن به فکر کردن و تعقل که پایه اول علم و تکنولوژی هست سفارش کرده ، پیامبر هم سفارشات زیادی کرده که میشه از رفتن به چین برای کسب علم نام برد ، دلایل زیادی برای عقب ماندگی برخی کشورهای اسلامی منجمله افغانستان و ایران وجود داره که تقریباً بیشترش ناشی از کوته فکری عالمان و حاکمان هست و ربطی به اسلام نداره ، نمونه های بارز وجود داره از دانشمندان مسلمان که کشفیاتشون پایه و بیسیک علوم و تکنولوژیهای مدرن هستند ، از زکریای رازی ، عمر خیام ، ابوریحان بیرونی ، شعراء و مخترعین مسلمان و کاشفان مسلمان میشه نام برد که البته شاید خودشون ارادت کم تری نسبت به اسلام داشتند و یا حداقل نظریاتی داشتند که بعضی از علمای هم عصرشون موافق نبودند ولی دست پرورده حکومت هایی بودند که تابع مطلق قوانین اسلامی بودند

مطالب پیشنهادی