ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی کشاورزی
نرم افزار و اپلیکیشن

زندگی به دور از شلوغی‌های شهر؛ با بهترین بازی‌های مزرعه‌داری موبایل آشنا شوید

مقاله ز غوغای جهان فارغ را به یاد دارید؟ الان که فکر می‌کنم، میبینم جای خالی بازی کشاورزی چه‌قدر در آن لیست احساس می‌شود. شبیه‌سازهای کشاورزی محبوب‌ترین بازی‌های موبایل نیستند. اما به‌خاطر تجربه آرامش بخش ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

مقاله ز غوغای جهان فارغ را به یاد دارید؟ الان که فکر می‌کنم، میبینم جای خالی بازی کشاورزی چه‌قدر در آن لیست احساس می‌شود. شبیه‌سازهای کشاورزی محبوب‌ترین بازی‌های موبایل نیستند.

اما به‌خاطر تجربه آرامش بخش و اصطلاحا حال خوب کنی که به مخاطب ارائه می‌دهند، می‌توانند از آن بازی‌هایی باشند که وقتی دنبال آرامش خیال هستیم به سراغ‌شان برویم.

در مطلب پیش‌رو روی همین بازی‌ها دست گذاشته‌ایم و اگر می‌خواهید با بهترین‌های سبک بازی کشاورزی روی موبایل آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

[این مقاله در تاریخ 6 مرداد 1400 به‌روزرسانی شده است]

Hay Day

بازی کشاورزی
  • بازی آنلاین است

در بین بازی‌هایی که مدیریت ساختمان‌های یک مزرعه را به‌عهده بازیکن می‌گذارند و پیشرفت‌ها هم چند ساعتی طول می‌کشد، هی دی (Hay Day) از آن ریش سفید‌هایی است که به لطف آپدیت‌های پیاپی سوپرسل هنوز جذابیت دارد.

مشابه بقیه بازی‌های مدیریتی در اینجا کارتان را با یک زمین کوچک آغاز می‌کنید و رفته رفته با ارتقا خانه‌ها، هم جایی که هستید را گسترش می‌دهید و هم می‌توانید کارهای بیشتری انجام ‌دهید.

سوپرسل چند ماه پیش نسخه جدید این بازی را به اسم Hay Day Pop منتشر کرد که البته فعلا تنها در کشورهای فنلاند، استرالیا و نیوزلند در دسترس است. بازی دوباره روی مدیریت یک مزرعه دست گذاشته اما این بار ساده‌تر از گذشته، Hay Day Pop ترکیبی از کندی کراش و نسخه قبلی‌اش بوده و با امتیازاتی که در بخش جورکردنی بازی به دست می‌آیند می‌شود مزرعه را بزرگ‌تر کرد.

Homescapes یا نسخه فارسی شده‌اش گلمراد را تصور کنید، Hay Day Pop ظاهرا همان است اما جای اینکه اسباب اثاثیه خانه را تغییر دهید اینجا مزرعه را زیبا‌تر می‌کنید.

Hay Day

Hay Day

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 188.6 / 126.56 مگابایت زبان:

Stardew Valley

  • بازی آفلاین است

گزینه پیشنهادی از بین بازی‌های لیست می‌خواهید؟ همین استاردیو ولی. بازی واقعا یک شبیه‌ساز-کودکانه از زندگی به‌حساب می‌آید. «کودکانه» به این خاطر که همه چیز به دوست‌داشتنی‌ترین شکل ممکن پیاده شده است.

«شبیه‌ساز» هم برای اینکه سازنده هر فعالیتی که در یک زمین کشاورزی واقعی شاهد هستیم و البته امکانش بوده را به بازی آورده است. در اینجا بسته به فصل سال و از بین گونه‌های مختلف گیاهی چیزهایی که می‌خواهید را پرورش می‌دهید.

جدا از این می‌توانید ماهی بگیرید، با به دست آوردن مواد اولیه لازم دستی روی خانه بکشید، حیوانات را رام کنید، به روستا بروید، با بقیه معاشرت کرده و وقت‌هایی کمک‌شان کنید، از مغازه‌ها وسیله‌هایی بخرید یا حتی اگر فرصت را مناسب دیدید ازدواج کنید.

استاردیو ولی بیشتر از اینکه یک بازی مزرعه داری شبیه‌ساز باشد، شبیه سازی از یک زندگی فانتزی است و همین گستردگی فعالیت‌های درون بازی باعث شده تا دست کشیدن از آن کار راحتی نباشد.

Stardew Valley

Stardew Valley

سازنده: Chucklefish Limited قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 366.9 / 339.45 مگابایت زبان:

Farming Simulator 20

Farming Simulator 20
  • بازی آفلاین است

ویژگی که بازی کشاورزی Farming Simulator 20 را متفاوت با بقیه عناوین لیست کرده، حضور ماشین آلات است. اینجا با ماشین هر چیزی که می‌خواهید را می‌کارید، با ماشین محصولات را برداشت می‌کنید و باز با ماشین خودتان محصولات را می‌برید و می‌فروشید.

آنطور که توضیحات بازی نشان می‌دهند، Farming Simulator 20 بیش از صد مدل ماشین و ابزار آلات مختلف برای انجام کارهای گوناگون دارد و بازیکن با آن‌ها می‌تواند مزرعه‌اش را بزرگ‌تر کند.

البته کاشت محصولات تنها کاری نیست که در بازی کشاورزی Farming Simulator 20 انجام می‌دهید و بازی فعالیت‌های دیگری مثل پرورش حیوانات یا حتی اسب سواری هم دارد.

Farming Simulator 20

Farming Simulator 20

سازنده: GIANTS Software قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 595 / 480 مگابایت زبان:

Minecraft

  • بازی آفلاین است

ماینکرفت هرچند به عنوان یک بازی کشاورزی شناخته نمی‌شود اما در این بازی تقریبا هر کاری می‌شود کرد و کشاورزی یکی از آن‌ها است. به‌خصوص در حالت «بقا» و اوایل بازی که برای زندگی نیاز به غذا دارید و به همین‌خاطر مجبورید از توانایی‌هایتان در زمینه کاشت محصولات کمک بگیرید.

جدا از این ویژگی بازی ماهی‌گیری هم دارد، می‌شود حیوانات را پرورش داد یا برای ساخت وسیله‌های مختلف به استخراج منابع معدنی پرداخت. برای آشنایی بیشتر با بازی‌هایی که شبیه به ماینکرفت هستند پیشنهاد می‌کنیم مقاله «وقتی خلاقیت محدودیتی ندارد؛ بهترین بازی‌های ساخت و ساز موبایل» را مطالعه کنید.

Minecraft

Minecraft

سازنده: Mojang AB قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 351.2 / 98.29 مگابایت زبان:

Egg, Inc.

  • بازی آفلاین است

Egg, Inc. خسته‌ترین بازی مزرعه داری لیست است. خسته‌ترین از این نظر که بازی اصلا تنوع و چالش بازی‌های بالا را ندارد و مخاطب با چند کلیک ساده به اهدافش می‌رسد.

در واقع Egg, Inc.سعی دارد یک تجربه Idle از بازی مزرعه داری ارائه بدهد. بازی یک مرغ‌داری به بازیکن می‌دهد و هرچه‌قدر تخم مرغ بیشتری تولید کنید، پول بیشتری می‌گیرید و اگر پول بیشتری بگیرید می‌توانید با آن مرغ‌داری را بزرگ‌تر کنید.

طبیعتا برای اینکه تولید تخم مرغ هم افزایش پیدا کند، باید تعداد مرغ‌ها زیاد کرد و حالا سوال اینجاست چگونه اینکار انجام می‌شود؟ با همان کلیک‌های ساده.

در پایین رابط کاربری بازی یک دایره قرمز رنگ وجود دارد که با کلیک روی آن مرغ‌های بیشتری به مرغ‌داری می‌آیند. با این تعاریف شاید بازی خسته‌کننده به‌نظر برسد اما دو نکته را توجه کنید. ذات بازی‌های Idle Games همین است که بازیکن با کمترین تلاش، بیشترین پاداش را بگیرد.

از طرفی در این بازی‌ها آن‌قدر باید جا برای پیشرفت بازیکن باشد که مخاطب با وجود انجام کارهای ساده باز به تجربه‌اش ادامه دهد و کنجکاو باشد که ببیند در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. Egg, Inc. به خوبی به این مسئله توجه کرده و برای همین اعتیادآور است.

Egg, Inc.

Egg, Inc.

سازنده: Auxbrain قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 90 / 38.78 مگابایت زبان:

به‌روزرسانی مرداد 1400

Tsuki Adventure

  • بازی آفلاین است

بازی Tsuki Adventure‏ داستان فرار از زندگی شهری و پناه بردن به سکوت و آرامش روستا را به تصویر می‌کشد. داستان بازی درباره‌ی خرگوشی به نام تسوکی است که از زندگی شلوغ و پر از استرسش در شهر خسته شده و به خارج از شهر می‌رود تا کمی استراحت کند اما خبر ندارد که ماجراجویی‌های زیادی در انتظارش هستند.

با دیدن تصاویر بازی ممکن است تصور کنید که بازی برای کودکان است اما بر خلاف ظواهر کارتونی، بازی برای افراد بالای هفده سال مناسب است زیرا تسوکی به عنوان یک کاراکتر بزرگسال با مسائل و مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که با دنیای کودکانه فاصله دارد.

Tsuki Adventure

Tsuki Adventure

سازنده: HyperBeard Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 728.1/47 مگابایت زبان:

FarmVille 2: Country Escape

  • بازی آفلاین است

بازی FarmVille 2: Country Escape که شباهت زیادی با بازی FarmVille برای کامپیوترهای شخصی دارد، یک بازی کشاورزی و آرکید است که در آن مدیریت یک مزرعه را بر عهده دارید. رشد محصولات، پرورش حیوانات و گسترش مزرعه وظایف اصلی شما هستند که باید به آن‌ها رسیدگی کنید.

گیم‌پلی از تنوع خوبی برخوردار است و حتی می‌توانید محصولات خود را به غذا تبدیل کرده و در ازای آن امتیاز بگیرید. در حقیقت این بازی یک نسخه‌ی بهتر و جذاب‌تر از FarmVille است بنابراین اگر از طرفداران این مجموعه باشید از آن لذت خواهید برد. بازی آفلاین است و نیازی به اتصال اینترنت ندارد.

FarmVille 2: Country Escape

FarmVille 2: Country Escape

سازنده: Zynga Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 439.8/140 مگابایت زبان:

Blocky Farm

  • بازی آفلاین است

بازی Blocky Farm‏ علاوه بر طراحی گرافیکی جالبی که دارد، توانسته یک مجموعه‌ی کامل از تمام المان‌های بازی‌های کشاورزی از کشت گیاهان، پرورش حیوانات تا تراکتور سواری را کنار هم بگذارد. علاوه بر این مزرعه‌ی شما در کنار یک دریاچه‌ی عمیق قرار گرفته که به شما امکان قایق سواری و ماهیگیری را هم می‌دهد.

علاوه بر تمام این‌ها شما صاحب یک حیوان خانگی هم می‌شوید که همواره همراه شما است و البته به مراقبت‌های مخصوص خودش نیاز دارد. از نظر گیم‌پلی این بازی تنوع خوبی دارد اما نمی‌توان گفت که تفاوت معناداری بین این بازی و سایر بازی‌های لیست وجود دارد. تنها چیزی که این بازی را به گزینه‌ی منحصر به فرد تبدیل می‌کند طراحی مکعبی محیط بازی است.

Blocky Farm‏

Blocky Farm‏

سازنده: Jet Toast‏ قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 236.9/105 مگابایت زبان:

Pocket Pioneers

  • بازی آنلاین است

بازی Pocket Pioneers یک عنوان آنلاین است که فعلا در مرحله‌ی دسترسی زودرس قرار دارد اما بدون شک ارزش تجربه کردن را دارد. در این بازی می‌توانید با بازیکنان دیگر در سراسر جهان در یک محیط مزارع سرسبز خود را احداث کنید و گسترش بدهید اما به یاد داشته باشید که همه دوست شما نیستند، خصوصا وقتی حرف پول و دارایی به میان می‌آید.

البته با یک داستان شرورانه روبرو نیستیم و شما می‌توانید با همسایه‌های خود متحد بشوید و در شرایط چالش‌برانگیز از آن‌ها کمک بخواهید تا بتوانید از ماجراجویی‌هایی که غافل‌گیرتان می‌کنند جان سالم به در ببرید. به جز زندگی در مزرعه شما یک خانه ی زیبا هم دارید که می‌توانید با درآمد مزرعه آن را به سلیقه‌ی خود بچینید و تزیین کنید.

 Pocket Pioneers

Pocket Pioneers

سازنده: 505 Games Srl‏ قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 120 مگابایت زبان:

WeFarm: More than Farming

  • بازی آنلاین است

بازی WeFarm: More than Farming‏ شباهت‌هایی به بازی قبلی دارد و در آن می‌توانید مثل بازی Pocket Pioneers با سایر بازیکنان متحد شوید و مزارع متعدد احداث کنید اما تفاوت در این است که شما عملا در حال ساختن یک شهر هستید. از طرفی هم روابط بازیکنان در این بازی دوستانه است و همه با هم برای ساخت یک شهر بهتر تلاش می‌کنند.

طراحی بصری جالب، گیم‌پلی روان و چالش‌های روزانه در کنار هم یک بازی متنوع و جالب را شکل داده‌اند بنابراین اگر تأکیدی بر آفلاین بودن بازی ندارید، حتما به بازی WeFarm: More than Farming سر بزنید.

WeFarm: More than Farming‏

WeFarm: More than Farming‏

سازنده: Bigpoint‏ قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 250.9/133 مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درباره بازی های مزرعه داری

بهترین بازی های مزرعه داری کدام است؟

بازی Hay Day، Stardew Valley، Farming Simulator 20 و Minecraft از بهترین بازی های مزرعه داری هستند.

بازی های مزرعه داری رایگان کدامند؟

اغلب بازی های Pocket Pioneers، WeFarm: More than Farming‏، Tsuki Adventure، Egg, Inc و… رایگان هستند اما برای فعال شدن کل بخش های آن نیاز به پرداخت درون برنامه ای دارید.

کدام بازی مزرعه داری برای سیستم عامل اندروید ساخته شده است؟

بازی های WeFarm: More than Farming‏، Pocket Pioneers ،Tsuki Adventure و… برای نصب در اندروید مناسب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی