ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس تصاویری از نمونه اولیه کامل استارشیپ با ۲۹ موتور رپتور منتشر کرد

اسپیس ایکس و ایلان ماسک پیش از اولین پرتاب مداری بوستر «سوپر هوی» دست به انتشار تصاویری زده‌اند تا وضعیت اولین نمونه اولیه (پروتوتایپ) کامل استارشیپ را به نمایش بگذارند. این بوستر هم‌اکنون در حال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

اسپیس ایکس و ایلان ماسک پیش از اولین پرتاب مداری بوستر «سوپر هوی» دست به انتشار تصاویری زده‌اند تا وضعیت اولین نمونه اولیه (پروتوتایپ) کامل استارشیپ را به نمایش بگذارند. این بوستر هم‌اکنون در حال گذراندن آخرین مراحل ساخت در تگزاس است.

شرکت اسپیس ایکس در توییتی ضمن انتشار دو تصویر از سوپر هوی در صفحه رسمی خود نوشت: «۲۹ موتور رپتور و ۴ باله مشبک پیش از اولین پرواز مداری سوپر هوی روی این موشک نصب شده‌اند.» سوپر هوی بوستر غول‌پیکری است که برای ارسال استارشیپ به مقاصد دور از کره زمین ساخته شده است.

استارشیپ تاکنون در آزمایش‌ها به تنهایی از مرکز فضایی اسپیس ایکس در بوکا چیکا تگزاس از زمین بلند شده. اما این فضاپیما برای رسیدن به مدار باید از بوستر سوپر هوی استفاده کند تا امکان گریز از گرانش را داشته باشد. سوپر هوی با ۲۹ موتور از فالکون هوی ۲ موتور بیشتر دارد. این بوستر از سه موشک فالکون ۹ بهره می‌برد که هر کدام شامل ۹ موتور مرلین هستند.

رپتورها دو برابر هر موتور مرلین قدرت پیش‌رانش دارند. اسپیس ایکس برای فرود فضانوردان ناسا روی ماه به چنین توان عظیمی نیاز دارد و در عین حال برای رفتن به مریخ سرمایه‌گذاری می‌کند تا در نهایت پای انسان را به سیاره سرخ باز کند.

این شرکت در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای اولین پرواز مداری آزمایشی استارشیپ با بوستر سوپر هوی است. در این پرواز استارشیپ در سفر کوتاهی به مدار می‌رود و در اقیانوس آرام فرود می‌آید. سوپر هوی هم پس از جدایی از استارشیپ قرار است به‌صورت جداگانه در پلتفرم فرود ویژه‌ای در خلیج مکزیک بر زمین بنشیند.

اظهارات اولیه ایلان ماسک، مدیران اسپیس ایکس و اسناد این شرکت نشان می‌داد که آزمایش مداری استارشیپ احتمالا در ماه ژوئیه انجام می‌شود، اما بعدا مشخص شد که چنین کاری غیرممکن است. در حال حاضر نیز مشخص نیست که این پرواز بالاخره در چه تاریخی انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی