ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین خودروی برقی جیپ سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

اولین خودرو تمام‌الکتریکی با برند جیپ نیمه اول سال 2023 عرضه خواهد شد. این خبر توسط شرکت مادر جیپ یعنی استلانتیس تایید شده؛ افزون بر این، استلانتیس اعلام کرده در عرض دو سال آینده 21 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

اولین خودرو تمام‌الکتریکی با برند جیپ نیمه اول سال 2023 عرضه خواهد شد. این خبر توسط شرکت مادر جیپ یعنی استلانتیس تایید شده؛ افزون بر این، استلانتیس اعلام کرده در عرض دو سال آینده 21 خودروی جدید را که آلایندگی کمی دارند، راهی بازار خواهد نمود. این خودروها بخشی از برنامه استلانتیس در راستای سرمایه‌گذاری 35.5 میلیارد دلاری جهت تولید خودروهای برقی‌شده تا سال 2025 هستند.

هنوز مشخص نیست که کدام مدل جیپ اولین خودرویی خواهد بود که با پیشرانه تمام‌الکتریکی راهی بازار می‌شود. اما از آنجایی که چندی پیش یک کانسپت الکتریکی مبتنی بر رانگلر رونمایی شد، احتمال می‌رود این خودرو به نخستین جیپ برقی دنیا تبدیل شود.

کانسپت الکتریکی Magneto

در حال حاضر برند خوشنام آمریکایی مدل هیبریدی رانگلر را با نام 4xe در اروپا و چین به فروش می‌رساند. علاوه‌بر این، مدل‌های کامپس (Compass)، رنگید (Renegade) و کامندر (Commander) نیز با پیشرانه‌های هیبریدی شارژی (Plug in) در دسترس مشتریان بوده و بر اساس گزارش‌های The Detroit News نسخه مشابه گرند چروکی نیز اواخر امسال از راه خواهد رسید.

جیپ می‌خواهد 70 درصد از محصولات فروخته شده با نشان این شرکت تا سال 2025 به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز باشد

از میان دیگر برندهای پرتعداد استلانتیس، داج هم خود را برای برقی‌سازی مدل‌های تولیدی آماده می‌کند. گفته می‌شود این برند سال آینده از یک مدل هیبریدی شارژی رونمایی خواهد کرد که البته هنوز اطلاعاتی درباره آن در دست نیست.

اما در این بین استراتژی استلانتیس برای کرایسلر هنوز مشخص نشده، هر چند کارلوس تاوارس (مدیرعامل استلانتیس) گفته برنامه‌های بزرگی برای این برند باقدمت تدوین شده است. وی در این رابطه اظهار کرده:

«ما در حال آماده‌سازی برای جهش این برند هستیم و در این مورد تا پایان سال جاری بیشتر به شما خواهیم گفت. این برنامه‌ها به خوبی به سمت یک پیشنهاد هیحان‌انگیز پیش می‌روند که ماحصل آن محصولات جدید، تکنولوژی‌های نوین و به احتمال خیلی زیاد یک مدل توزیع خلاقانه خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی