ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نتایج تست داینو فورد برانکو منتشر شد؛ موتورچهار سیلندر جدید قدرتمندتر از V8 قدیمی

نسل جدید فورد برانکو در حالی معرفی شده است که علاقه مندان دو آتشه این محصول، برای عرضه گسترده آن روز شماری می کنند. حال یک کانال یوتیوبی توانسته یک دستگاه برانکو Big Bend را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

نسل جدید فورد برانکو در حالی معرفی شده است که علاقه مندان دو آتشه این محصول، برای عرضه گسترده آن روز شماری می کنند. حال یک کانال یوتیوبی توانسته یک دستگاه برانکو Big Bend را بر روی دینامومتر ببرد تا ببیند موتور 2.3 لیتری توربوشارژر شده مجهز به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و پکیج آفرودی مخصوص فورد موسوم به Sasquatch به چه میزان قدرت تولید می کند. نکته جالب آنکه براساس نتایج بدست آمده از این آزمایش، قدرت تولیدی موتور 2.3 لیتری توربو جدید از پیشرانه هشت سیلندر 5.7 لیتری مربوط به نسل قدیمی این خودرو بالاتر بوده است.

برانکو جدید با بنزین معمولی می تواند 275 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و در صورت استفاده از بنزین با اکتان بالا حداکثر قدرت به 300 اسب بخار و حداکثر گشتاور به 441 نیوتن متر می رسد.

این کانال یوتیوبی برای این که فورد برانکو را بر روی دینامومتر قرار دهد از دنده 7 استفاده کرده زیرا ضریب انتقال قدرت آن 1:1  است.

گراف دینامومتر نشان دهنده حداکثر قدرت 225.37 اسب بخاری در دور 4750 RPM و حداکثر گشتاور 412 نیوتن متر در دور 3410 RPM است. البته در حین انجام تست فورد برانکو به محدوده حداکثر سرعت ممکن بر روی دینامومتر می رسد و در صورت استفاده از دینامومتر با حداکثر سرعت بالاتر انتظار تولید قدرت بالاتری نیز از آن می رود.

در نهایت در حدود 25 درصد از نیرو در حین انتقال به چرخ ها تلف می شود و حداکثر گشتاور تولیدی نیز در حدود 6.5 درصد اتلاف دارد. دلیل اتلاف زیاد قدرت نیز رسیدن به حداکثر سرعت مجاز بر روی دینامومتر بوده است.

این کانال یوتیوبی با قرار دادن یک دستگاه فورد برانکو مدل 1996 میلادی بر روی دینامومتر که از یک موتور V8 به حجم 5.7 لیتر نیرو می گیرد توانست حداکثر میزان 165 اسب بخار نیرو و 351 نیوتن متر گشتاور استخراج کند که از موتور مدرن توربوشارژر شده 4 سیلندر کمتر است.

فورد یک موتور 2.7 لیتری V6 دو توربو نیز برای نسل جدید برانکو در نظر گرفته است که توانایی تولید 330 اسب بخار قدرت و 563 نیوتن متر گشتاور را دارد که مناسب حضور قدرتمندتر در شرایط خاص خارج جاده ای به مدد قدرت و گشتاور بیشتر است.

نسل جدید فورد برانکو در 3 نسخه متفاوت تولید می شود که مدل پایه نسخه شهری تر بر پایه پلت فرم فورد Edge است که با نام برانکو اسپرت شناخته می شود. اما دو نسخه دیگر با استفاده از شاسی مستقل را باید برانکوی واقعی دانست که قابلیت های بالای خارج جاده ای و امکان باز و بست بخش های زیادی از بدنه و سقف خودرو در حین حضور در جاده های خارج شهری را مهیا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی