ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: مهندسان اپل به آینده دستگاه ترکیبی اپل تی‌‌وی و هوم پاد خوش‌بین نیستند

اپل در حال توسعه محصولی ترکیبی از اپل تی‌وی و هوم پاد است، اما بلومبرگ در گزارش جدید خود می‌گوید مهندسان اپل چشم انداز روشنی برای آن متصور نمی‌شوند و بیم آن می‌رود استراتژی‌ خود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اپل در حال توسعه محصولی ترکیبی از اپل تی‌وی و هوم پاد است، اما بلومبرگ در گزارش جدید خود می‌گوید مهندسان اپل چشم انداز روشنی برای آن متصور نمی‌شوند و بیم آن می‌رود استراتژی‌ خود را در مورد توسعه محصول ترکیبی جدید تغییر دهند. اگر مهندسان اپل به این جمع بندی برسند که باید رویکرد دیگری را در پیش بگیرند، ممکن است اپل در نهایت چنین محصولی به بازار عرضه نکند یا روال کار را به شکل دیگری تغییر دهد.

اوایل خردادماه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده بود اپل در حال توسعه محصولی ترکیبی از هوم پاد و اپل تی‌وی مجهز به نمایشگر و دوربین است تا امکان برقراری تماس‌های فیس‌تایم را نیز برای کاربران فراهم کند. با توجه به گزارش مربوطه، به نظر می‌رسید کاربران باید منتظر دستگاهی باشند که می‌‌تواند نیاز آنها را در سخت‌افزار و محصولات خانگی مرتفع سازد.

اما «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود به این نکته مهم اشاره کرده که ظاهرا مهندسان اپل نسبت به آینده چنین محصولی خوش‌بین نیستند و ممکن است استارتژی خود را در مورد تولید چنین دستگاهی تغییر دهند.

با وجودی که عرضه چنین محصول ترکیبی می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد و اکوسیستم اپل را با دستگاهی جدید غنی‌تر کند، اما با توجه به اینکه محصولات مشابه دیگری از سایر برندها با قیمت بسیار پایین‌تری عرضه می‌شود، بیم آن می‌رود اپل نتواند در فروش محصول جدید به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

اپل برای فروش موفق چنین محصولی باید رقبای بازار را که محصولاتی مشابه و با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنند را پشت سر بگذارد تا تولید چنین دستگاهی برایش صرفه اقتصادی داشته باشد. مارک گورمن می‌گوید توسعه چنین دستگاهی اگر بتواند ویژگی‌های بیشتر و منحصربه فردی ارائه دهد می‌تواند توجه کاربران را جلب کند، اما موضوع قیمت نهایی محصول را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

گورمن به نقل از مهندسان اپل می‌گوید‌ آنها ظاهرا به آینده چنین دستگاهی خوش‌بین نیستند و این احتمال وجود دارد که استراتژی خود را در مورد توسعه آن تغییر دهند.

گورمن خاطرنشان می‌کند که اپل تی وی بازطراحی شده هنوز نتوانسته در بازار فروش قابل قبولی داشته باشد و باید دید اگر محصول ترکیبی اپل تی‌وی و هوم پاد به بازار عرضه شود، آیا می‌تواند در بازار سلطه پیدا کند یا خیر. گورمن در نهایت می‌گوید اگر چنین دستگاهی هم بخواهد در دسترس کاربران قرار گیرد، احتمالا سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی