ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

نسخه نهایی پینین فارینا باتیستا رسما رونمایی شد؛ ابرخودرو برقی 1900 اسب بخاری

با گذشت نزدیک به 2 سال از رونمایی پینین فارینا باتیستا در نمایشگاه ژنو، نسخه نهایی آن در مراسم مونتری کالیفرنیا رسما رونمایی خواهد شد.این ابرخودرو تمام برقی، قدرتمندترین خودرویی است که تا به حال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

با گذشت نزدیک به 2 سال از رونمایی پینین فارینا باتیستا در نمایشگاه ژنو، نسخه نهایی آن در مراسم مونتری کالیفرنیا رسما رونمایی خواهد شد.این ابرخودرو تمام برقی، قدرتمندترین خودرویی است که تا به حال در ایتالیا تولید شده است. از مهم ترین رقبای آن نیز می‌توان به ریماک nevera و لوتوس Evija اشاره کرد. حداکثر قدرت باتیستا به 1900 اسب بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با 2300 نیوتن متر است. این قدرت توسط 4 موتور برقی تولید می‌شود که ساخت شرکت ریماک است.

این ابر خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری به ظرفیت 120kWh نیرو رسان موتورهای برقی خواهد بود و حداکثر برد حرکتی این ابر خودرو نیز برابر با 500 کیلومتر است.

زبان طراحی این ابرخودرو بدون تغییر بوده است و شاهد همان طراحی خیره کننده پینین فارینا هستیم.

تنها 150 دستگاه پینین فارینا باتیستا تولید خواهد شد و 5 نسخه از آن با تریم اختصاصی موسوم به Anniversario عرضه خواهد شد.

پینین فارینا با عرضه این ابرخودرو 90 سالگی خود را به طور رسمی جشن خواهد گرفت و نام آن نیز برگرفته از بنیان گذار این استدیو طراحی شهیر ایتالیای است که سابقه طولانی در طراحی محصولات مختلف شرکت های ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی دارد.

پینین فارینا در کارنامه خود سابقه طراحی تاریخی ترین محصولات شرکت فراری را دارد. گرچه در چند سال گذشته شرکت فراری با ایجاد یک مرکز طراحی جدید اختصاصی و استخدام بهترین طراحان دیگر طراحی محصولاتش را به دیگر استدیوهای طراحی نمی‌دهد.

پیش از این استدیو پینین فارینا محصولات خود را در غالب کانسپت در نمایشگاه های خودرو به نمایش می‌گذاشت اما این اولین بار است که یک ابرخودرو با برند پینین فارینا و همکاری نزدیک با شرکت اهل کرواسی یعنی ریماک عرضه می‌شود.

در حال حاضر مالکیت پینین فارینا در اختیار گروه خودروسازی هندی ماهیندرا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی