ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پسر ۱۲ ساله از فروش NFTهای طرح نهنگ حدود ۴۰۰ هزار دلار سود کرد

«بنیامین احمد» پسر ۱۲ ساله از لندن از فروش دومین مجموعه NFT‌‌ خود به نام «نهنگ‌های عجیب» رقمی در حدود ۴۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرد. وی این طرح‌ها را در ایام تعطیلات مدارس طراحی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

«بنیامین احمد» پسر ۱۲ ساله از لندن از فروش دومین مجموعه NFT‌‌ خود به نام «نهنگ‌های عجیب» رقمی در حدود ۴۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرد. وی این طرح‌ها را در ایام تعطیلات مدارس طراحی کرده بود.

اولین مجموعه NFT بنیامین نیز با الهام از بازی ماینکرفت طراحی شده بود و دومین مجموعه شامل ۳۳۵۰ طرح از نهنگ‌های مختلف به سبک ایموجی‌ می‌شود. این پسر ۱۲ ساله درآمد حاصل از فروش اثر هنری خود را در قالب رمزارز اتریوم دریافت کرده است.

با وجود NFT‌‌ها (توکن غیر قابل معاوضه)، می‌توان آثار هنری خود را به «توکن» تبدیل کرد تا گواهی مالکیت دیجیتال آن‌ها ایجاد و خرید یا فروش شود. البته در این روش آثار هنری واقعی یا حق انتشار آن‌ها به خریدار اهدا نمی‌شود. نکته قابل توجه دیگر این است که بنیامین تاکنون هیچ‌گونه حساب بانکی نداشته است.

ارز غیرقابل معاوضه

او درباره موفقیت خود می‌گوید:

توصیه من به سایر کودکانی که شاید می‌خواهند وارد این فضا شوند، این است که به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از سوی همسالان، خود را مجبور به کد نویسی نکنید. اگر دوست دارید آشپزی کنید، آشپز شوید، اگر به حرکات موزون علاقه دارید، این کار را انجام دهید. فقط هر کاری را در حد توان خود انجام دهید.

پدر او، عمران که توسعه‌دهنده نرم‌افزار یکی از بخش‌های امور مالی سنتی است، بنیامین و برادرش یوسف را از سن پنج و شش سالگی تشویق می‌کرد که شروع به کدنویسی کنند.

نهنگ‌های عجیب دومین مجموعه هنری دیجیتال بنیامین محسوب می‌شود. مجموعه اول او با الهام از بازی ماینکرفت ساخته شده بود که فروش کمی داشت. این بار، بنیامین با الهام از یک تصویر Meme نهنگ پیکسلی محبوب و سبک هنری دیجیتال و همچنین استفاده از برنامه خود توانست مجموعه‌ای از ۳۳۵۰ نهنگ به سبک ایموجی‌های مختلف تولید کند.

او هم اکنون در حال کار روی سومین مجموعه خود است که برای طراحی آن‌ها از مضامین ابرقهرمانی الهام گرفته است. عمران صددرصد مطمئن است که پسر او قوانین کپی‌رایت را زیر پا نگذاشته است و برای مشاوره در مورد ایجاد علامت تجاری خود روی طراحی‌ها از وکلا و مشاوران زیادی کمک گرفته است.

با وجود NFT‌ ها یا ارز غیرقابل معاوضه دنیای هنر به دو دسته تقسیم شده است. برخی هنرمندان از آن به عنوان یک روش درآمد جایگزین مناسب یاد می‌کنند. اما در مورد خرید آن‌ها نیز تردیدهایی وجود دارد. به عقیده برخی افراد خرید NFT و چیزی که به ظاهر وجود ندارد بی‌معنی است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی