ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای خرید اینترنتی: از کجا گل و گیاه را آنلاین بخریم؟

این روزها که خرید اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده، شاهد ارائه و فروش آنلاین اکثر محصولات و خدمات هستیم. گل‌فروشی‌ها نیز یکی از صدها کسب‌وکارهایی هستند که روی به ارائه فروش آنلاین آورده‌اند تا مشتریان‌شان ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۴

این روزها که خرید اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده، شاهد ارائه و فروش آنلاین اکثر محصولات و خدمات هستیم. گل‌فروشی‌ها نیز یکی از صدها کسب‌وکارهایی هستند که روی به ارائه فروش آنلاین آورده‌اند تا مشتریان‌شان بتوانند از سراسر ایران برای خود یا دوستان و آشنایان‌شان گل سفارش دهند.

اگر شما هم ترجیح می‌دهید در این ایام با توجه به موج پنجم شیوع ویروس کرونا در خانه بمانید و برای تبریک، تولد، آرزوی سلامتی یا حتی ابراز علاقه به دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود به صورت آنلاین گل خریداری و ارسال کنید با ما همراه باشید تا با چند سایت‌ مطرح فروش اینترنتی گل و گیاه آشنا شوید.

گُل‌سِتان

این فروشگاه اینترنتی به دنبال حذف واسطه‌های غیرضرور و کاهش فاصله بین باغبان و مشتری بوده و هفت روز هفته به کاربرانش خدمات ارائه می‌کند. تنوع گل و گیاه در گل‌ستان بالا بوده و در دسته بندی‌های مختلف براساس مناسبت‌ها، محیط‌های مختلف و ... وجود دارد.

خرید اینترنتی گل

در حال حاضر ارسال سفارشات تنها برای شهر تهران امکان پذیر است، آن هم نه تمامی نقاط تهران، بنابراین قبل از خرید حتما با پشتیبانی‌شان هماهنگ کنید.

ارسال محصولات در گل‌ستان رایگان بوده و هنگام سفارش می‌توانید، کارت پستال، شکلات، عروسک یا غذای گیاه نیز ارسال کنید که هزینه آن جداگانه دریافت می‌شود. همچنین امکان نوشتن متن دلخواه روی کارت پستال وجود دارد. لازم به ذکر است پس از انتخاب هر محصول، مشخصات محصولی که دریافت می‌کنید برای‌تان نمایش داده می‌شود.

یکی از قابلیت‌های جالب این سایت، امکان تنظیم یادآور برای مناسبت‌های مهم است و تاریخ‌های مهم ثبت شده‌ در پروفایل‌تان را با پیامک به شما یادآوری می‌کند.

گل‌ستان مدعی است اگر شما از گل یا گیاهی که گرفته‌اید رضایت نداشته باشید یا گیرنده شما از هدیه‌ای که برای وی می‌فرستید سورپرایز نشود، 100 درصد مبلغ را به شما بر می‌گردانند.

از دیگر امکانات این پلتفرم می‌توان به سرویس اشتراک گل اشاره کرد. این سرویس که دو حالت اشتراک متنوع و یک گل را دارد به این معناست که شما با خرید اشتراک،‌ چهار بار گل دریافت می‌کنید. زمان تحویل گل را شما تعیین کرده و می‌توانید مشخص کنید گل‌ها به صورت هفتگی، یک هفته در میان یا به صورت ماهانه تحویل داده شود.

همچنین شما می‌توانید با معرفی دوستان‌تان، در این سایت کسب درآمد کنید. با به اشتراک گذاری لینک شخصی خود، با خرید دوستان‌تان از طریق این لینک مبلغی به حساب شما در سایت واریز می‌شود که می‌توانید آن برای خرید گل از گل‌ستان استفاده کرده یا به صورت نقدی دریافت کنید.

امکان خرید گل برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده تا با کارت‌های ارزی جهت ارسال گل به عزیزان‌شان در تهران اقدام کنند.

گل‌ستان آیین‌نامه‌ای برای مبارزه با کرونا تهیه کرده که کلیه پرسنل شاغل در این شرکت موظف به رعایت آن هستند تا نگرانی خریداران رفع شود.

دیجی‌کالا

این پلتفرم شناخته شده خرید و فروش آنلاین، مدتی است که امکان خرید گل طبیعی را برای کاربران ساکن تهران میسر کرده است. تنوع گل‌ها در دیجی‌کالا بالا بوده و براساس دسته بندی‌های مختلفی همانند جعبه گل، تاج گل، دسته گل، نهال و گیاهان آپارتمانی و … قرار گرفته‌اند.

همچنین امکان فیلتر گل‌های موجود در سایت براساس برند، کالای اصل، محدوده قیمت نیز وجود دارد. اولین سفارش برای کاربران جدید دیجی‌کالا رایگان بوده اما برای سفارش‌های بعدی تنها در ازای خرید بالای 200 هزارتومان سفارش شما رایگان خواهد بود.
مقایسه گل‌ها با یکدیگر، نظرات و امتیازدهی کاربران نیز از دیگر امکانات این فروشگاه اینترنتی است.
لازم به ذکر است با توجه به ارسال محصولات توسط فروشنده، برخی از گل‌های‌ سفارش داده شده در روز کاری بعد ارسال خواهد شد.

ایران درخت

ایران درخت از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا تنها یک سایت تامین گیاهان آپارتمانی بود. اما با استقبال خریداران و همکاری با تامین کنندگان گل، گیاه و ملزومات باغبانی توانسته تا میزان قابل قبولی از نیازهای جامعه گیاه دوست را تامین کند.

بیش از 500 نوع محصول گوناگون اعم از گیاهان آپارتمانی، انواع تقویت کننده‌ها، کودهای گل و گیاه، گلدان‌ها، خاک‌های مخصوص گیاهان و ... در اختیار کاربران این پلتفرم است.

ایران درخت تنها به مشتریان ساکن در تهران، شهریار، شهر ری، کرج و قائمشهر سرویس دهی کرده و تمامی محصولات برای استان تهران و البرز تا 72 ساعت تضمین کیفیت دارند. ارسال گل و گیاه در تهران برای محصولات بالای 100 هزار تومان رایگان است اما هزینه ارسال برای شهرستان‌ها 70 هزارتومان و برای محصولات خشک 20 هزارتومان است.

از جمله امکانات این سایت می‌توان به امکان ثبت اشتراک برای خرید گل و محتوای متنی اشاره کرد که با نمادشناسی، راهکار نگهداری از گل‌ها و ... سعی در ارائه هر چه بهتر خدمات به کاربرانش دارد.

 لازم به ذکر است اگر کالای خریداری شده، ایراد فیزیکی داشته باشد باید در حضور مامور پست با ایران درخت تماس گرفته شود و عکس به واحد پشتیبانی ارسال گردد. در صورت وجود مغایرت نیز بایستی حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش ایران درخت از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود. لازم به ذکر است انصراف از خرید و درخواست مرجوعی کالا پس از تحویل، به هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد.

گل بازار

اگر ساکن تهران نیستید، گل بازار یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید اینترنتی گل است که به بیش از 20 کشور جهان و 50 شهر کشور خدمات ارائه می‌کند. این مجموعه با یک دهه سابقه، علاوه بر گل، کیک و خوراکی، هدایا مانند زیور آلات و عطر و کتاب را نیز ارسال می‌کند.

سرویس اصلی گل بازار در ابتدا با ارسال گل و کیک به استان تهران و البرز آغاز شد و با گسترش خدمات هم اکنون به اکثر شهرهای ایران از جمله اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، اهواز و همچنین دیگر شهرهای ایران خدمات ارائه داده می‌کند.

در هنگام سفارش گل امکان ارسال هدایای دیگر نیز وجود دارد که هزینه ارسال در مشهد، تهران و کرج رایگان بوده و برای سایر شهرها، 94 هزار تومان است.

یکی از امکانات جالب این سایت، گرفتن عکس از گیرنده به هنگام تحویل گل است که این سرویس فقط ویژه تهران بوده و عکس‌های گرفته شده تا حداکثر یک هفته پس از تحویل سفارش برای شما ایمیل می‌شود.

امکان گارانتی کردن ساعت تحویل در گل بازار وجود نداشته و بنا به زمان ثبت سفارش شما، سفارشات تهران بین ساعات 10 تا 19 تحویل داده می‌شود.

کالاهایی که در شرایط و ضوابط آنها نوشته شده است امکان بازگشت دارند (گل و کیک شامل این گارانتی نیستند) و شما می‌توانید آن‌ها را عودت کنید. برای عودت بایستی حداکثر تا یک هفته پس از تحویل هدیه تماس بگیرید و کالا را ارسال کنید. هزینه و مسئولیت بازگشت کالا به عهده مشتری بوده و کالای عودت شده بایستی استفاده نشده باشد و بسته‌بندی آن به همان گونه‌ای باشد که تحویل شده است.

در سایت گل بازار نیز امکان کسب امتیاز و تبدیل آن به پول برای خرید در سایت وجود دارد. این امتیازات با به اشتراک گذاری محصولات سایت در فیسبوک یا معرفی به دوستان و خرید محصول داده می‌شود.

گل پینو

گل پینو را می‌توان یک مارکت پلیس دانست که با فروشندگان مختلف گل در سطح تهران همکاری می‌کند. کاربران ساکن تهران با عضویت در سایت می‌توانند نزدیک‌ترین گل فروشی به خود را انتخاب و از محصولات آن سفارش دهند.

این سایت از تنوع قابل قبولی برای گل و گیاهان داشته و خدمات تاج گل، باکس گل، ماشین آرایی نیز دارد. همچنین لازم به ذکر است قیمت گل در سایت و فروشگاه یکی است. همچنین امکان ثبت اشتراک برای دریافت هفتگی گل نیز در گل پینو وجود دارد.

آن طور که در سایت گل پینو نوشته شده، این مجموعه مسئولیتی در قبال کیفیت گل‌ها و نحوه ارسال سفارش‌ها توسط گلفروشی ها عهده‌دار نیست. اگرچه اعلام کرده همواره در تلاش هستند تا با پیگیری و مذاکره با گل فروشی‌ها این مشکلات را به حداقل برسانند.

گلیتال

این سایت یک بازار آنلاین گل و گیاه است که امکان سفارش و خرید اینترنتی را برای شما فراهم می‌کند. در گلیتال برای فضای زندگی و شغلی کاربران، محصولات متنوعی در نظر گرفته شده است. همچنین امکان دسته‌بندی محصولات براساس نوع مراسم، مناسبت شادی و غم و ... وجود دارد.

این مجموعه در وبسایت خود اعلام کرده در صورت بروز هرگونه مشکل، محصول را مرجوع کرده و وجه آن را باز می‌گرداند. اما با اشاره به این که گل‌های طبیعی با توجه به ماهیت‌شان عمر معینی دارند و از آنجا که گل ها طبق سفارش چیده می‌شود، اظهار داشته امکان مرجوع کردن یک محصول در حالت عادی وجود نداشته و تنها در صورتی خرید شما مرجوع و پول عودت داده می‌شود که محصول ارسالی با درخواست شما در وب‌سایت مطابقت نداشته باشد. یعنی محصولی که به دست شما رسیده به لحاظ اندازه، کیفیت و جنس گل‌ها با سفارش موجود در سبد خرید حساب کاربری شما همسان نباشد.

گلیتال توجه ویژه‌ای به نحوه ارسال گل داشته تا با بسته‌بندی، کارت‌های اختصاصی، سفیران در خور و متعهد به زمان بندی، پیام کاربرانش را به بهترین شکل به مخاطبانشان برساند.

اگر چه در صفحات مختلف سایت رقم‌های متفاوتی برای کف هزینه ارسال رایگان نوشته شده که می‌تواند کاربران را به اشتباه بیندازد اما هزینه ارسال برای سفارش‌های بالای 150هزار تومان رایگان است و در حال حاضر تنها امکان ارسال سفارش برای ساکنان در تهران وجود دارد.

در هنگام ثبت سفارش می‌توانید اقلامی چون انواع بادکنک و شکلات دست ساز نیز همراه گل خریداری شده سفارش دهید که هزینه اضافه‌تری بابت آن دریافت می‌شود.

با توجه به این کل گل‌های گلیتال بر مبنای سفارشات هر روز صبح از مزرعه چیده می‌شود در صورتی که تمایل دارید سفارش خود را همان روز دریافت کنید بایستی آن را تا پیش از ساعت 7 صبح ثبت کنید.

از دیگر قابلیت‌های این سایت امکان دسته بندی محصولات براساس پرطرفدار، کم‌ترین و بیشترین قیمت است. رنج قیمت محصولات آن نیز از 150 هزار تا 10 میلیون تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی