ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هرآنچه تا به امروز درباره اپل واچ سری ۷ می‌دانیم

اپل احتمالا در ماه جاری میلادی مراسمی را برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش مانند آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ برگزار خواهد کرد. با وجود چنین فاصله‌ای، تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره ساعت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

اپل احتمالا در ماه جاری میلادی مراسمی را برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش مانند آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ برگزار خواهد کرد. با وجود چنین فاصله‌ای، تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها منتشر شده که از تغییرات طراحی چشمگیر در آن خبر می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به تمام گزارش‌ها و شایعات پیرامون اپل واچ سری ۷ داشته باشیم.

در این مطلب سعی می‌کنیم تمام بخش‌های مربوط به این ساعت هوشمند از طراحی گرفته تا تاریخ احتمالی معرفی و عرضه را پوشش دهیم. تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

طراحی و نمایشگر

اپل واچ از سال ۲۰۱۵ تا به امروز تقریبا طراحی یکسانی را در اختیار کاربران قرار داده، هرچند از اپل واچ سری ۴ به بعد با نمایشگر بزرگتری مواجه شدیم. حالا اگر شایعات صحت داشته باشند، اپل واچ سری ۷ بزرگترین تغییر طراحی را در تاریخ ساعت‌های هوشمند اپل تجربه خواهد کرد. با این تغییر، نسل بعدی اپل واچ به نسبت به مدل‌های گذشته متفاوت خواهد بود و می‌توان تفاوت نسل‌ها را تشخیص داد.

اپل واچ سری ۷

اول از همه، ساعت هوشمند بعدی کوپرتینویی‌ها در مدل‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری از راه می‌رسد که افزایش ابعاد را نسبت به مدل‌های کنونی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری تجربه می‌کنند. این نسخه‌ها در کنار نمایشگر بزرگتر، حاشیه‌های کمتری هم خواهند داشت و همچنین با استفاده از فناوری جدیدی، پنل به کاربر نزدیکتر می‌شود.

مدل ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ نمایشگر ۱.۹ اینچی خواهد داشت و رزولوشن آن هم از ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل مدل کنونی به ۳۹۶ در ۴۸۴ پیکسل افزایش می‌یابد که به معنای ۱۶ درصد پیکسل بیشتر است. در حال حاضر از ابعاد نمایشگر مدل ۴۱ میلی‌متری اطلاع دقیقی نداریم.

در کنار نمایشگر بزرگتر و حاشیه‌های کمتر، با لبه‌های تخت هم روبه‌رو می‌شویم و بالاخره کوپرتینویی‌ها سبک طراحی آیفون‌ها و آیپدهای جدید را به ساعت‌های هوشمندشان می‌آورند. علاوه بر این، گفته می‌شود اپل می‌خواهد برای نسل بعدی ساعت هوشمندش از رنگ‌های جدیدی هم استفاده کند که احتمالا یکی از آن‌ها، سبز خواهد بود.

بخاطر طراحی جدید، شاید ضخامت اپل واچ سری ۷ کمی افزایش پیدا کند، هرچند به گفته بلومبرگ این ضخامت بالاتر برای کاربران محسوس نخواهد بود. البته برخی شایعات نظر دیگری دارند و می‌گویند نسل جدید ضخامتش کمتر می‌شود، بنابراین برای اطمینان از این موضوع باید همچنان منتظر بمانیم.

رندهای اپل واچ سری ۷

تا به امروز تصویر واقعی یا عکسی از قطعات اپل واچ سری ۷ منتشر نشده، اما شاهد انتشار رندرهای زیادی از این محصول بوده‌ایم که منبع اکثر آن‌ها، زنجیره تامین اپل در آسیا بوده‌اند. از میان این رندرها می‌توان به تصاویر وب‌سایت 91mobiles اشاره کرد.

در این رندرها با لبه‌های تخت روبه‌رو هستیم و همچنین در آن‌ها دو حفره اسپیکر تقریبا بزرگ در سمت چپ به چشم می‌خورد. طبق داده‌هایی که رندرها بر اساس آن‌‌ها طراحی شده‌اند، مدل ۴۵ میلی‌متری نمایشگر ۱.۸ اینچی دارد هرچند برخی ابعاد آن را ۱.۹ اینچی می‌دانند.

اپل واچ سری ۷

تراشه و ارتباطات

اپل هر سال تراشه مورد استفاده در اپل واچ را ارتقا می‌دهد و چنین موضوعی درباره نسل بعدی آن‌ هم صادق خواهد بود. گفته می‌شود اپل واچ سری ۷ از چیپ S7 بهره می‌برد که ابعاد کوچکتری در مقایسه با گذشته خواهد داشت و همین موضوع می‌تواند به معنای دسترسی به فضای بیشتر برای باتری بزرگتر یا سنسورهای سلامتی جدید باشد.

حتی اگر اپل بتواند از باتری بزرگتری استفاده کند، احتمالا به علت افزایش ابعاد نمایشگر با بهبود شارژدهی روبه‌رو نمی‌شویم. در بخش ارتباطات هم احتمالا کوپرتینویی‌ها از چیپ باند فوق‌وسیع بهبودیافته U1 استفاده خواهند کرد.

قابلیت‌های سلامتی

شایعات زیادی درباره قابلیت‌های سلامتی اپل واچ سری ۷ وجود ندارد، البته چند وقت پیش وب‌سایت Nikkei Asia در گزارشی مدعی شد که کوپرتینویی‌ها به ساعت هوشمند آینده‌شان سنسور سنجش فشار خون اضافه می‌کنند.

اپل واچ سری ۷

چندین ساعت پس از انتشار این گزارش، خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» چنین ادعایی را رد کرد و گفت شانسی برای افزودن این سنسور به اپل واچ در سال ۲۰۲۱ وجود ندارد. علاوه بر این، نباید منتظر دسترسی به سنسور سنجش قند خون در نسل بعدی اپل واچ هم باشیم.

واچ فیس‌های جدید

نسل بعدی اپل واچ به علت نمایشگر بزرگتر، به واچ فیس‌های اختصاصی جدیدی مجهز می‌شود که کاربران نسل‌های قبلی به آن‌ها دسترسی پیدا نخواهند کرد. انتظار می‌رود این واچ فیس‌ها شامل موارد زیر باشند:

  • واچ فیس ماژولار مکس که زمان دیجیتال را به همراه یک کامپلیکیشن (Complication) کوچک مانند دما در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر آن‌ها، با کامپلیکیشن‌های بزرگتری هم روبه‌رو می‌شویم که مشابه Infogragh Modular است.
  • فیس Continuum که بر اساس زمان و ساعت تغییر می‌کند.
  • یک واچ فیس ساعت جهانی جدید که امکان مشاهده همزمان ۲۴ ناحیه زمانی را برای کاربران فراهم می‌کند. یک صفحه خارجی ناحیه‌های زمانی را نشان می‌دهد و یک صفحه داخلی ساعت را در هر موقعیت به نمایش می‌گذارد.
  • واچ فیس‌های جدید هرمس و نایک که اعداد آن‌ها هر ساعت تغییر می‌کند.

انتظار می‌رود اپل از ویژگی‌های جدیدی مانند «Time to Run» و «Audio Meditations» هم رونمایی کند.

تاریخ معرفی اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

در نهایت باید به سراغ تاریخ معرفی نسل بعدی اپل واچ برویم. انتظار می‌رود این ساعت هوشمند در کنار آیفون ۱۳ در مراسمی در اواخر شهریور ماه معرفی شود. این احتمال وجود دارد که اپل در تاریخ ۲۳ شهریور از این محصولات رونمایی کند.

مدل‌های جدید اپل واچ معمولا مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی وارد بازار می‌شوند، اما شاید برای اپل واچ سری 7 با چنین موضوعی روبه‌رو نشویم چرا که طبق گزارش‌ها، تولید این ساعت هوشمند با مشکل مواجه شده و می‌تواند عرضه آن‌ را به تعویق بیندازد.

البته این احتمال هم وجود دارد که عرضه اولیه آن‌ها محدود باشد و به مرور زمان شاهد عرضه گسترده‌تر آن‌ها باشیم. با وجود تمام این موارد، باید منتظر رونمایی از آن در کنار آیفون ۱۳ در ماه جاری میلادی یا همان اواخر شهریور ماه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی