ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلی استیشن ۵ پرو احتمالا سال ۲۰۲۴ با قیمت ۷۰۰ دلار از راه می‌رسد

اگرچه پلی استیشن ۵ عمر نسبتا کمی دارد، اما این موضوع نمی‌تواند مانع از توسعه نسخه قدرتمندترش شود. طبق گزارشی جدید، سونی برای مقابله با نسخه جدید ایکس باکس سری ایکس و اس، می‌خواهد سال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

اگرچه پلی استیشن ۵ عمر نسبتا کمی دارد، اما این موضوع نمی‌تواند مانع از توسعه نسخه قدرتمندترش شود. طبق گزارشی جدید، سونی برای مقابله با نسخه جدید ایکس باکس سری ایکس و اس، می‌خواهد سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ از پلی استیشن ۵ پرو رونمایی کند. این کنسول که احتمالا از تراشه جدید AMD بهره می‌برد، قیمتی در محدوده ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار خواهد داشت و از رزولوشن 8K پشتیبانی خواهد کرد.

سونی احتمالا به‌زودی پیش نمایشی از بازی‌های آینده‌اش منتشر می‌کند، اما نباید منتظر اعلام اطلاعاتی درباره نسخه قدرتمندتر پلی استیشن ۵ باشیم. ژاپنی‌ها چند وقت پیش نسخه جدید پلی استیشن ۵ را روانه بازار کردند که تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد، البته به علت هیت سینک کوچکتر ۳۰۰ گرم سبک‌تر است.

با توجه به این تغییرات، نمی‌توان آن را نسخه کاملا جدید کنسول سونی درنظر گرفت و چنین لقبی به نسخه اسلیم یا پرو این کنسول می‌رسد که البته هیچ کدام از آن‌ها هنوز معرفی نشده‌اند. در حالی که اگر خبری از نسخه اسلیم باشد، احتمالا قدرتش تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد، این موضوع درباره مدل پرو صادق نخواهد بود.

پلی استیشن ۵ پرو

پلی استیشن ۴ پرو نسبت به نسخه اصلی و اسلیم قدرتمندتر است، بنابراین باید منتظر چنین رویکردی برای نسل جدیدش هم باشیم. حالا یکی از منابع حوزه فناوری اطلاعات جدیدی درباره کنسول بعدی ژاپنی‌ها منتشر کرده است.

به گفته این منبع باید منتظر عرضه پلی استیشن ۵ پرو در اواخر ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ باشیم و قیمت این کنسول هم احتمالا در محدوده ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار قرار می‌گیرد که بسیار بالاتر از قیمت پلی استیشن ۵ و نسل قبلی‌اش است.

یکی از دلایل این موضوع مربوط به افزایش هزینه‌های تولید باشد و دلیل دیگرش هم می‌تواند قدرت بالاتر کنسول بعدی ژاپنی‌ها باشد. سونی احتمالا به سراغ تراشه جدیدتر، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر AMD می‌رود تا بتواند بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی با رزولوشن 8K در اختیار کاربران قرار دهد.

فاصله طولانی تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ داریم، بنابراین در ماه‌ها و سال‌های آینده گزارش‌های دقیق‌تری درباره پلی استیشن ۵ پرو منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی