ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین پرواز تجاری تحقیقاتی ویرجین گلکتیک تا اواسط ماه آینده میلادی به تعویق افتاد

به نظر می‌رسد ویرجین گلکتیک با مشکلات بیشتری برای پروازهای فضایی خود دست و پنجه نرم می‌کند. رویترز گزارش می‌دهد که این شرکت گردشگری فضایی اولین پرواز تجاری تحقیقاتی خود یعنی «یونیتی ۲۳» را حداقل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

به نظر می‌رسد ویرجین گلکتیک با مشکلات بیشتری برای پروازهای فضایی خود دست و پنجه نرم می‌کند. رویترز گزارش می‌دهد که این شرکت گردشگری فضایی اولین پرواز تجاری تحقیقاتی خود یعنی «یونیتی ۲۳» را حداقل تا اواسط اکتبر (اواخر مهر ماه) به تعویق انداخته است.

آنطور که ویرجین گلکتیک گفته، این ماموریت در ابتدا قرار بود اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر انجام شود، اما اکنون یکی از تامین‌کنندگان در مورد «نقص احتمالی» در سیستم فعال‌سازی کنترل پرواز هشدار داده است.

هنوز نمی‌دانیم که این نقص در فضاپیماهای ویرجین گلکتیک وجود دارد یا اینکه این فضاپیماها باید تعمیر شوند. این کمپانی اعلام کرده تنها به دلیل «احتیاط بیشتر» ماموریت خود را به تعویق انداخته است. در ماموریت یونیتی ۲۳، محموله‌های تحقیقاتی و سه عضو نیروی هوایی ایتالیا روانه فضا می‌شوند تا تاثیرات انتقال از گرانش منظم زمین به ریزگرانش را روی انسان و محیط مطالعه کنند.

ویرجین گلکتیک

ویرجین گلکتیک در ادامه گفته این ماموریت به تحقیقات اداره هوانوردی فدرال (FAA) در مورد انحراف از مسیر پرواز ارتباطی ندارد. همچنین زمان ادامه پیدا کردن پرواز به این امر بستگی دارد که FAA پس از پایان تحقیقات، ممنوعیت موقت پروازهای ویرجین گلکتیک را لغو کند.

به تعویق انداختن زمان انجام ماموریت و احتیاط بیشتر از سوی ویرجین گلکتیک چندان جای تعجب ندارد. شرکت فضایی همچنان با عواقب سقوط سال ۲۰۱۴ روبرو است و اکنون بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار دارد، زیرا در ماموریت آینده خود قرار است از افراد واقعی برای تحقیقات و سفر فضایی استفاده کند. با این وجود، ویرجین گلکتیک در اولین سفر فضایی خود «ریچارد برانسون»، بنیانگذار این کمپانی را با موفقیت به فضا ارسال کرده بود.

تاخیرهایی از این قبیل ممکن است شرکت ویرجین گلکتیک را ناامید کنند، زیرا آن‌ها برای تبدیل شدن به یک تجارت سودآور تلاش می‌کنند. با این حال اگر بتوانند اعتماد مشتریان خود را کسب کنند، احتمالا تاخیر ماموریت آن‌ها ارزشش را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی