ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بریتانیا بزرگترین آزمایش خون جهان برای تشخیص ۵۰ نوع سرطان را کلید زد

بریتانیا بزرگترین کارآزمایی جهانی برای تشخیص ۵۰ نوع سرطان تنها از طریق آزمایش خون را آغاز کرد تا بتواند نقطه عطفی در تشخیص زودهنگام سلول‌های سرطانی قبل از بروز علائم را رقم بزند. این رویکرد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

بریتانیا بزرگترین کارآزمایی جهانی برای تشخیص ۵۰ نوع سرطان تنها از طریق آزمایش خون را آغاز کرد تا بتواند نقطه عطفی در تشخیص زودهنگام سلول‌های سرطانی قبل از بروز علائم را رقم بزند. این رویکرد تغییری بزرگ در روال درمان انواع سرطان ایجاد می‌کند. در این کارآزمایی بزرگ ۱۴۰ هزار داوطلب شرکت خواهند کرد.

سال گذشته سرویس بهداشت بریتانیا از تلاش خود برای بررسی نوعی آزمایش خون که می‌تواند ۵۰ نوع سرطان را قبل از ظهور علائم و به صورت زودهنگام تشخیص دهد، خبر داد. این پروژه بزرگ با همکاری شرکت «GRAL.O» رسما وارد فاز آزمایش‌های بالینی شده است.

در این آزمایش DNA موجود در خون بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از وجود سلول‌های سرطانی به صورت زودهنگام و حتی قبل از بروز علائم اولیه خبر دهد. تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر میزان درمان به موقع شود و از فوت ناشی از عدم اطلاع از بیماری سرطان تا حد زیادی جلوگیری کند.

به گزارش سرویس بهداشت بریتانیا، در فاز آزمایشی قرار است ۱۴۰ هزار داوطلب در انگلیس از طریق این آزمایش مورد بررسی قرار بگیرند تا میزان کارایی و اثربخشی آن مشخص شود.

«پیتر ساسینی»، استاد پیشگیری از سرطان در کالج کینگ لندن می‌گوید:

«نتایج آزمایش جدید باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا متوجه شویم چنین آزمایش خونی تا چه اندازه می‌تواند سلول‌های سرطانی را تشخیص دهد و میزان کارایی و دقت آن مشخص شود. با این رویکرد متوجه می‌شویم که این آزمایش می‌تواند چه تعداد از سرطان‌ها را به صورت زودهنگام تشخیص دهد. در صورت به نتیجه رسیدن این رویکرد، تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند تغییری بزرگ در روند درمان بیماران سرطانی ایجاد کند و ما خوشحالیم که چنین پروژه‌ای را راهبرد می‌کنیم.»

سرطان ریه یکی از شایع‌ترین دلایل فوت در بریتانیا است و حدود یک پنجم کل مرگ‌های ناشی از سرطان را در این کشور تشکیل می‌دهد. آمارهای سرویس بهداشت بریتانیا نشان می‌دهد سرطان‌های ریه، روده، پروستات و سینه عامل ۴۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در بریتانیا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • feseraji
    feseraji | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

    سلام - نظر محققین این است قبل از این که نتایج تحقیقات به اثبات برسد، موضوع رسانه ای نشود، چون در صورت عدم تحقق در عمل عوارض روحی و روانی در مردم ایجاد می شود که از خود سرطان ناگوار تر است.
    یادآوری: واژه "بریتانیا" در ادبیات فارسی به "انگلیس" تغییر پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی