ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین غول‌های فناوری را از مسدودسازی لینک‌های رقبا منع کرد

چین با معرفی قوانین جدیدی به مقابله با غول‌های دنیای فناوری برخاسته و به آن‌ها اعلام کرده که از مسدودسازی لینک رقبا در سرویس‌های خود اجتناب کنند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

چین با معرفی قوانین جدیدی به مقابله با غول‌های دنیای فناوری برخاسته و به آن‌ها اعلام کرده که از مسدودسازی لینک رقبا در سرویس‌های خود اجتناب کنند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اطلاعیه جدید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) تازه‌ترین اقدام پکن برای مقابله با قدرت‌های دنیای فناوری است. اینترنت این کشور توسط چند شرکت غول‌آسا کنترل می‌شود که پیش‌تر همواره لینک و خدمات رقبا را در سرویس‌های خود مسدود می‌کردند.

حالا «ژائو ژیگو»، سخنگوی MIIT می‌گوید محدودسازی دسترسی عادی به لینک‌های اینترنتی بدون ارائه دلیل قانع‌کننده تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضمن آسیب رساندن به حقوق کاربران، موجب اخلال در نظم بازار می‌شود. ژیگو می‌گوید این وزارتخانه از زمان بررسی رفتار شرکت‌های فناوری در ماه ژوئیه گزارش‌ها و شکایت‌های متنوعی را از کاربران دریافت کرده است.

سخنگوی MIIT ادامه می‌دهد: «ما در حال حاضر می‌خواهیم خود شرکت‌ها وضعیت‌شان را ارزیابی کنند و اشکالات احتمالی را برطرف سازند.» حوزه پیام‌رسان‌های آنی ظاهرا یکی از اولین بازارهایی بوده که دولت پکن آن را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است.

فعلا مشخص نیست که عدم تبعیت از این دستورالعمل‌های جدید چه عواقبی را برای این شرکت‌ها در پی خواهد داشت. از سوی دیگر، MIIT از شرکت خاصی نام نبرده است اما طبق گزارش‌ها، هولدینگ علی‌بابا و تنسنت از اولین شرکت‌هایی بوده‌اند که این دستورالعمل‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است.

به دنبال انتشار این خبر، قیمت سهام علی‌بابا و تنسنت به‌ترتیب بیش از ۶ و ۳ درصد نسبت به شاخص Hang Seng Tech کاهش داشته است. تنسنت تاکنون به کاربران وی‌چت و QQ اجازه نمی‌داد که از اپلیکیشن ویدیوهای کوتاه Douying، متعلق به بایت‌دنس محتوا به اشتراک بگذارند.

در آن سو، دو پلتفرم Taobao و Tmall علی‌بابا هم نمی‌گذاشتند کاربران بتوانند از سرویس پرداخت وی‌چت Pay برای پرداخت‌های خود استفاده کنند. تنسنت حالا اعلام کرده که به دستورالعمل MIIT احترام می‌گذارد و تغییرات لازم را اعمال می‌کند. سخنگوی علی‌بابا هم با اشاره به گفته‌های قبلی «دنیل ژنگ» می‌گوید از نظر این شرکت تصحیح سیاست‌ها بسیار ضروری است.

چین همچنین در اطلاعیه امروز به شمار بالای سازندگان خودروهای برقی اشاره کرد و گفت دولت شرکت‌ها را به همکاری‌های بیشتر با یکدیگر تشویق می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی