ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتساپ
تکنولوژی

واتس‌اپ روی توسعه قابلیتی برای یافتن موقعیت مکانی کسب‌وکارهای مختلف کار می‌کند

به‌تازگی در واتس‌اپ قابلیت آزمایشی جدیدی برای برخی کاربران اضافه شده که تا به کمک آن بتوانند فهرست کسب‌وکارهای مختلف را در اختیار داشته باشند و این پیام‌رسان به آنها برای یافتن موقعیت مکانی مغازه‌ها، ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

به‌تازگی در واتس‌اپ قابلیت آزمایشی جدیدی برای برخی کاربران اضافه شده که تا به کمک آن بتوانند فهرست کسب‌وکارهای مختلف را در اختیار داشته باشند و این پیام‌رسان به آنها برای یافتن موقعیت مکانی مغازه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های مشابه کمک می‌کند.

واتس‌اپ یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر جهان محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲.۵ میلیارد نفر کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن در حال حاضر اپلیکیشن پیام‌رسان اصلی بسیاری از افراد محسوب می‌شود و حتی در برخی از نقاط تاحدودی یک اپلیکیشن پرداختی نیز به شمار می‌رود. در برخی از نقاط هم بهترین و راحت‌ترین روش برای تماس با کسب‌وکارهای مختلف است.

به‌تازگی قابلیت جدیدی در این پلتفرم در حال آزمایش است که به لطف ایجاد آن فهرستی از کسب‌وکارهای مختلف ایجاد می‌شود که کاربران با بهره‌مندی از آن می‌توانند مغازه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و بسیاری از کسب‌وکارهای مشابه دیگر مورد نظر خود را بیابند.

در حال حاضر این قابلیت آزمایشی در شهر سائوپائولوی برزیل که میلیون‌ها کسب‌وکار در آن در حال فعالیت هستند، در حال آزمایش است. مت ایدما (Matt Idema) معاون پیام‌رسانی فیسبوک، در گفت‌وگویش با رویترز اذعان کرده است هند و اندونزی هم می‌توانند کاندیداهای خوبی برای آزمایش این قابلیت باشند.

واتساپ

او در ادامه مصاحبه‌اش با رویترز گفته صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قبلاً شماره‌های واتس‌اپ خود را در قالب بسته‌های مختلف یا به وب سایت‌ها یا بخش تبلیغات فیسبوک در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا به پل ارتباطی بین آن‌ها و مشتریان تبدیل شود و مشتریان از این طریق با آن‌ها چت کنند.

با توجه به اینکه واتس‌اپ به دلیل نقض حریم خصوصی موردحمله شدید کمیته حفاظت از اطلاعات ایرلندی قرار گرفته و ۲۵۵ میلیون یورو هم بابت این موضوع جریمه شده ، اقدامات لازم را برای حفظ حریم خصوصی انجام داده و اذعان کرده است موقعیت مکانی مشتریان و نتایج جستجوی آن‌ها ذخیره نمی‌شود.

ایدما در مصاحبه‌اش با رویترز خاطرنشان کرد که تبلیغات نیز به‌زودی به واتس‌اپ افزوده خواهد شد و معتقد است که چنین اقدامی می‌تواند مسیر ورود این پیام‌رسان به حوزه تبلیغات را که مدل اصلی تجارتی فیس بوک محسوب می‌شود، هموار کند و تبلیغات می‌تواند به بخشی از مدل تجاری واتس‌اپ هم تبدیل شود. در حال حاضر میلیون‌ها نفر از افراد فعال در حوزه کسب‌وکار در اینستاگرام و فیسبوک از روش تبلیغات کلیکی که مشتریان را به واتس‌اپ هدایت می‌کند، استفاده می‌کنند. در حال حاضر واتس‌اپ ابزارهایی مثل کاتالوگ فروشگاه‌ها را نیز به کاربران عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی