ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از بروزرسانی به iOS 15 باید اپ‌های ایرانی را از اول نصب کنید

اپل سیستم‌عامل iOS 15 را به تازگی منتشر کرده و کاربران نیز مشتاقانه در حال نصب آن هستند. اما به نظر می‌رسد این نسخه از سیستم‌عامل اپل با اپلیکیشن‌های ایرانی نصب شده توسط اپ استورهای ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۹

اپل سیستم‌عامل iOS 15 را به تازگی منتشر کرده و کاربران نیز مشتاقانه در حال نصب آن هستند. اما به نظر می‌رسد این نسخه از سیستم‌عامل اپل با اپلیکیشن‌های ایرانی نصب شده توسط اپ استورهای ایرانی سازگاری بالایی ندارد و آن‌ها را از کار می‌اندازد.

بر اساس گزارش تعدادی از کاربران دیجیاتو، به نظر می‌رسد برنامه‌های ایرانی که توسط اپ استورهای ایرانی نصب شده‌اند، پس از بروزرسانی به iOS 15 از کار می‌افتند. البته این موضوع چندان به بحث تحریم مربوط نیست و صرفا مربوط با عدم سازگاری اپلیکیشن‌ها با جدیدترین نسخه از iOS است و پس از نصب مجدد آن‌ها مشکل برطرف می‌شود.

اپ ایرانی

این مشکل در گذشته نیز وجود داشته و کاربران پس از بروزرسانی سیستم‌عامل آیفون با اخطارهایی مشابه روبرو شده بودند. با این حال اگر iOS 15 را نصب کرده‌اید و با اخطاری مبنی بر عدم سازگاری اپلیکیشن‌های خود با این نسخه از iOS مواجه شدید، لازم است تمامی اپ‌های مشکل دار و اپ استور ایرانی نصب شده روی آیفون را پاک کرده و سپس همه آن‌ها را از ابتدا دانلود کنید.

این کار یک مرحله به سختی‌های کاربران آیفون در ایران اضافه می‌کند، چرا که در حال حاضر برای استفاده از اپلکیشن‌های پرکاربرد مانند همراه بانک‌ها و سرویس‌های درخواست خودرو، باید هزینه‌ای به اپ استورهای ایرانی پرداخت کنند. در صورتی که اگر بحث تحریم‌های اپ‌های ایرانی توسط اپل نبود، توسعه‌دهنده‌ها بدون واسطه اپ‌های خود را در اپ استور منتشر می‌کردند و کاربران هم بدون دردسر و پرداخت هزینه از آن‌ها بهره می‌بردند.

اپ ایرانی

با این وجود به نظر می‌رسد کاربران ایرانی آیفون یک بار دیگر یک مشکل دیگر را نیز از سر گذراندند. در هر صورت اگر شما با این مشکل مواجه شده‌اید و اپ‌های ایرانی شما هم پس از نصب iOS 15 از کار افتاده‌اند، از راه‌کار فوق استفاده کنید و اگر این راه‌حل نیز پاسخگو نبود، از راه‌حل‌های احتمالی خود برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی