ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پروژه جدید منصوری؛ رولزرویس داون با 730 اسب بخار قدرت

رولزرویس در پروژه جدید خود به سراغ رولزرویس داون Silver Bullet رفته و این خودروی اشرافی را به مدلی جذاب‌تر و قدرتمندتر تبدیل کرده است. پکیج ارائه شده برای این کانورتیبل انگلیسی سافت‎‌کیت (Softkit) نام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

رولزرویس در پروژه جدید خود به سراغ رولزرویس داون Silver Bullet رفته و این خودروی اشرافی را به مدلی جذاب‌تر و قدرتمندتر تبدیل کرده است. پکیج ارائه شده برای این کانورتیبل انگلیسی سافت‎‌کیت (Softkit) نام دارد و با سفارش آن تغییراتی در نمای بیرونی و بخش فنی اعمال می‌شود. ارتقای قدرت به 730 اسب بخار و افزایش گشتاور به 1000 نیوتن‌متر شاخص‎‌ترین تغییر در بخش فنی است.

پکیج سافت‌کیت در نمای بیرونی شامل مواردی مثل اسپلیتر جلو با لبه‌های برآمده در طرفین، قطعات تزئینی برای ورودی‌های هوا، جلوپنجره، کاپوت، رکاب، دیفیوزر و اسپویلر کوچک در لبه صندوق عقب می‌شود. طبق انتظار تمامی این اجزا جنسی از فیبرکربن دارند. این ماده گران‌قیمت در قسمت‌هایی مثل لبه‌های شیشه جلو و جانبی نیز استفاده شده است.

رینگ‌های 22 اینچی سری V.6 منصوری با پره‌های Y شکل دیگر ویژگی این پکیج است. در حالت استاندارد این رینگ‌ها به رنگ مشکی الماسی و مشکی براق هستند، اما امکان سفارش هر رنگ دلخواه برای مشتریان وجود دارد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، منصوری با بازنگری در ECU، می‌تواند قدرت موتور 6.6 لیتری V12 رولزرویس داون را به 730 اسب بخار و گشتاور آن را به 1000 نیوتن متر گشتاور ارتقا دهد. این موتور حجیم در حالت استاندارد 563 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پکیج سافت‌کیت فقط شامل نمای بیرونی و موتور می‌شود و با سفارش آن تغییری در داخل کابین رخ نمی‌دهد. البته منصوری می‌گوید چنانچه مشتری بخواهد، اعمال هر گونه تغییر مطابق با سلیقه وی امکانپذیر است.

آنطور که تیونر پرآوزه جهان خودرو اعلام کرده، تنها 50 دستگاه از رولزرویس داون Silver Bullet تیون خواهد شد. این کمپانی هدف از پروژه جدید خود را بازآفرینی و ادای احترام به رودسترهای درخشان دهه 1920 عنوان کرده است.

گفتنی است رولزرویس در آوریل گذشته و در پاسخ به نشریه موتوروان تایید کرده که دو ریث و داون را پس از مدل 2021 در ایالات متحده عرضه نمی‌کند. ظاهرا این مساله در مشکلات رگولاتوری ریشه دارد، مشکلاتی که هنوز رسانه‌ای نشده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی